آفتاب
حیدری مطرح کرد:

تقلید دولت از سیاست های فرهنگی شکست خورده اصلاح طلبان/برخی گفتار دیروزشان با عملکرد امروزشان مطابقت نمی‌کند

تقلید دولت از سیاست های فرهنگی شکست خورده اصلاح طلبان/برخی گفتار دیروزشان با عملکرد امروزشان مطابقت نمی‌کند

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گفت: دولت بجای پز روشنفکری در مقوله فرهنگ و تقلید از سیاست های شکست خورده اصلاح طلبان در دوره اصلاحات بر اساس مبانی اندیشه امام در مقوله فرهنگ عمل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ودود حیدری مسئول سازمان بسیج دانشجویی عصر دیروز در مراسم اختتامیه اولین دوره آموزشی تشکیلاتی خط امام دانشجویان بسیجی در استان کهگیلویه و بویراحمد‌ اظهار داشت: اگر شور و نشاط در دانشگاه وجود نداشته باشد چیزی از حرکت جنبشی و تشکلی باقی نمی‌ماند.

وی افزود: دوره‌ای که در کهگیلویه و بویراحمد امروز اختتامیه آن را داریم یکی از آخرین دوره‌های خط امام در کشور است که با گذراندن آن آماده فعالیت در سطح دانشگاه ‌هستند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی ‌تصریح کرد: این دوره برای تجهیز دانشجویان بسیجی در کشور در راستای رسالتی است که امام و رهبری از آن تعریف کرده‌اند و منظور از خط امام خط نورانی شیعه بوده که این خط توسط اهل بیت در طول تاریخ دنبال شده است.

حیدری با تأکید بر این که اشراف به مبانی اندیشه ای امام خمینی و امام خامنه ای لازمه و مقدمه اقدام و فعالیت فرهنگی و سیاسی است گفت: دولت بجای پز روشنفکری در مقوله فرهنگ و تقلید از سیاست های شکست خورده اصلاح طلبان در دوره اصلاحات بر اساس مبانی اندیشه امام در مقوله فرهنگ عمل کند.

وی تصریح کرد: تفکر امام باید در نوع نگاه دانشجو تبلور داشته باشد و باید بدانیم که اگر در لحظات سخت و دشوار دفاع مقدس اقداماتی صورت گرفت و موفقیتی حادث شد برای این بود که حرف امام و مقتدا و پیشوایمان زمین نماند و اولویت بعد از دستورات امام جنگ و کارزار با دشمن بود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی از مطالبات مهم رهبری در خصوص سبک زندگی، فرهنگ و جنبش نرم‌افزاری یاد کرد و گفت: امروز دانشجوی بسیجی باید بداند که تا چه اندازه برای اجرایی شدن این مطالبات اقدام کرده است و اگر می‌گوییم خط اما منظور این است که تا چه اندازه منویات امام راحل را عملیاتی و اجرایی کرده‌ایم.

حیدری با انتقاد از برخی افراد که با عملکرد اشتباه خود دائم از خط امام دم می‌زنند، افزود: مدعیان خط امام از آن حضرت تصویری جلوه می‌دهند که توجیه‌گر رفتار غلطشان باشد و اکنون اگر محک و میزان منصفی باشد در خواهیم یافت که دانشجویان بسیجی در خط امام هستند نه کسانی که گفتار دیروزشان با عملکرد امروزشان مطابقت نمی‌کند.

وی تصریح کرد: اگر دانشجوی ما با اندیشه‌ها و افکار و آرا و عقاید امام آشنایی داشته باشد دیگر دچار تحلیل و تشخیص نادرست نمی‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: وقتی دانشجو به تشخیص درست رسید می‌داند که انقلاب اکنون در بسیاری از عرصه‌های بین‌المللی یکه تاز است و در جنگ‌ جهانی سوم که استکبار در سوریه به راه انداخته بود با همراهی دیگر اضلاع محور مقاومت در برابر 38 کشور دنیا پیروز شد.

حیدری خاطرنشان کرد: تشخیص درست یعنی این که دانشجو می‌فهمد اسرائیل برای چندمین بار در غزه شکست خورد، یا این‌ که در برابر برخی به اصطلاح اساتید داخلی که جنگ اسرائیل علیه مردم غزه را دفاع رژیم صهیونیستی از خود می‌پنداشتند باید موضع‌گیری صریح کرد.

کد N494928

وبگردی