آفتاب

35 شبه نظامی در حملات ارتش پاکستان کشته شدند

35 شبه نظامی در حملات ارتش پاکستان کشته شدند

اسلام آباد - ایرنا - ارتش پاکستان در اطلاعیه ای اعلام کرد: در تازه ترین حمله جنگنده های ارتش به مواضع شبه نظامیان در مناطق قبایلی وزیرستان شمالی در شمال غرب که صبح چهارشنبه انجام شد، 35 نفر از تروریست ها و شبه نظامیان کشته شدند.

بر اساس اطلاعیه ارتش پاکستان، جنگنده های نیروی هوایی ارتش در این حمله چند مخفیگاه شبه نظامیان را در منطقه «داتا خیل» وزیرستان شمالی بمباران کردند.

حملات گسترده زمینی و هوایی ارتش پاکستان علیه مواضع گروه های شبه نظامی و تروریستی در مناطقی قبایلی وزیرستان شمالی معروف به عملیات «ضرب عضب» تاکنون دستاورهایی برای ارتش و دولت پاکستان داشته و از آغاز این عملیات از حدود سه ماه پیش، بیش از 960 نفر از تروریست ها و شبه نظامیان کشته شدند.

عملیات گسترده ارتش علیه مواضع شبه نظامیان طالبان از روز 25 خرداد ماه گذشته و بعد از بن بست مذاکرات صلح میان دولت و طالبان پاکستان آغاز شد.

دولت نواز شریف ابتدا قصد مذاکره با این گروه را داشت، اما ادامه اقدامات تروریستی طالبان و به ویژه حمله مرگبار آنها به فرودگاه کراچی، باعث شد تا دولت تصمیم به آغاز عملیات نظامی علیه تروریست ها بگیرد.

دولت و ارتش پاکستان تاکید دارد این عملیات تا نابودی کامل تروریست ها در وزیرستان شمالی ادامه خواهد یافت.

تاکنون بیش از 80 نفر از نیروهای مسلح پاکستان در این عملیات کشته و بیش از 200 نفر مجروح شده اند.

ارتش اعلام کرد توانسته است شهرهای میرانشاه، میرالی، داتاخیل، بویا و دگان را که به مخفیگاه های اصلی تروریست ها تبدیل شده بود، پاکسازی کند.

همچنین ارتش توانسته است مقادیر زیادی سلاح سبک و نیمه سنگین متعلق به تروریست ها را در این منطقه کشف و ضبط کند.

از آنجا که عملیات ضرب عضب در مناطق نزدیک به مرز افغانستان در حال انجام است، دولت پاکستان اعلام کرده که در بسیاری از حملات ارتش، تروریست ها به راحتی داخل خاک افغانستان گریخته اند.

دولت اسلام آباد از کابل خواسته است تا با تقویت نیروهای مرزی خود، مانع از عبور آسان شبه نظامیان طالبان از مرز به داخل خاک افغانستان شود.

عملیات ضرب عضب اگرچه توانسته است به شبه نظامیان در وزیرستان شمالی ضربه بزند، اما باعث شده تا حدود یک میلیون نفر از ساکنان این مناطق ناچار به ترک خانه هایشان شوند و به مناطق امن پناه ببرند.

دولت پاکستان وعده داده است که به وضعیت این آوارگان رسیدگی خواهد کرد و بعد از عملیات علیه شبه نظامیان، بلافاصله کار بازسازی منطقه را آغاز خواهد کرد.

آساق*1*272**1723**1545
کد N494897

وبگردی