آفتاب

ورود رییس جمهور به تاجیکستان/ مذاکرات خصوصی روحانی - رحمان

ورود رییس جمهور به تاجیکستان/ مذاکرات خصوصی روحانی - رحمان

رییس‌جمهوری امروز در سطح هیأت عالی‌رتبه سیاسی – اقتصادی وارد دوشنبه پایتخت تاجیکستان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، روحانی امروز در سطح هیأت عالی‌رتبه سیاسی – اقتصادی وارد دوشنبه پایتخت تاجیکستان شد.

رییس‌ جمهوری در فرودگاه دوشنبه مورد استقبال قهار رسول‌زاده نخست‌وزیر، سراج‌ دین اصل اف و برهان نظراف وزرای خارجه و معارف علوم و جمعی از مقامات محلی و مقام‌های سفارت ایران قرار گرفت.

روحانی در ادامه برای استقبال رسمی از سوی امامعلی رحمان رییس‌ جمهوری تاجیکستان عازم کاخ ملت شد.

ملاقات خصوصی روسای جمهوری ایران و تاجیکستان بلافاصله پس از انجام استقبال رسمی آغاز می‌شود.

همچنین نخستین دور مذاکرات مشترک مقام‌های دو کشور نیز در ادامه ملاقات خصوصی روسای جمهور ایران و تاجیکستان برگزار خواهد شد.
امضاء اسناد همکاری‌های دوجانبه، دیدار با رییس مجلس، نخست وزیر و سخنرانی در جمع اساتید و دانشجویان آکادمی علوم تاجیکستان از جمله برنامه‌های روز نخست سفر رییس‌ جمهوری به دوشنبه است.

رییس‌ جمهوری در سفر به تاجیکستان همچنین قرار است در چهاردهمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای شرکت کند.
سازمان همکاری های شانگهای (shanghai Cooperation Organization )، بیست و پنجم خرداد ۱۳۸۰ هجری خورشیدی (۱۵ ژوئن ۲۰۰۱) با عضویت چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شد.

جمهوری اسلامی ایران، هند، افغانستان، مغولستان و پاکستان در این سازمان مقام ناظر را دارند.

اعضای سازمان همکاری شانگهای (SCO) با داشتن مساحتی معادل ۳۰ میلیون و ۱۸۹ هزار کیلومتر مربع، سه پنجم از مساحت آسیا و با جمعیتی در حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر، چیزی حدود یک چهارم جمعیت کره زمین را در اختیار دارند.

رییس جمهوری در حاشیه چهاردهمین اجلاس سران کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری شانگهای که با عنوان "همکاری، هم رشدی و هم شکوفایی" برگزار می شود، با مقامات کشورهای حاضر در این اجلاس دیدار و گفت وگو می کن

کد N494863

وبگردی