آفتاب

رضایی: جمهوری اسلامی ایران به دنبال تمدن نوین ایرانی اسلامی است/داعش میوه ناپاک رژیم صهیونیستی

رضایی: جمهوری اسلامی ایران به دنبال تمدن نوین ایرانی اسلامی است/داعش میوه ناپاک رژیم صهیونیستی

تهران - ایرنا - دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به سخنان یکی از کارشناسان غربی که مدعی شده است ایران به دنبال امپراطوری بوده و باید با آن مقابله کرد ، گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال امپراطوری نیست بلکه به دنبال یک تمدن نوین پیشرفته ایرانی اسلامی در منطقه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محسن رضایی امروز (چهارشنبه) در نخستین اجلاس «مدیریت یکپارچه شهری» در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی اظهار داشت: کسینجر مدعی شده که اوکراین، گروهک داعش و سایر تحولات منطقه مهم نیست بلکه باید سراغ ایران رفت.

وی ادامه داد: این کارشناس و همفکرانش مدعی شده اند ایران به دنبال امپراطوری است که باید در جواب آنها به انتخابات، مردم سالاری دینی و فعالیت جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که برخی کارشناسان غربی خباثت بار نسبت به ایران سخن می گویند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال یک تمدن پیشرفته ایرانی اسلامی است و هر تمدنی در طول قرن ها، شکل گرفته از ایران بوده است.

رضایی یادآور شد: اساس علم ، پزشکی ، نجوم و سایر تمدن ها برخاسته از ایران است و تمدن غربی ها مدیون ما است.

وی تصریح کرد: اگر به دنبال تمدن پیشرفته ایرانی اسلامی در جهان هستیم باید این تمدن از شهرهای ما برخیزد تا شهرها و روستاهای دورافتاده توسعه پیدا کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بهم ریختگی نظام شهری در سال های قبل از انقلاب اسلامی و دوران رژیم پهلوی اشاره کرد و گفت: از 80 سال گذشته مردم از عشایر به روستاها و از روستاها به شهر مهاجرت کرده اند و این سرمایه انسانی و مالی در حال هدررفت است.

رضایی خاطرنشان کرد: به جای آن که سرمایه از شهرها به روستاها برود، از روستاها به شهرها و سپس به خارج منتقل می شود و این نشانه این است که جریان توسعه و ثروت در ایران معکوس شده بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیازمند تحول در توسعه شهری هستیم؛ اگر بخواهیم تحول ایجاد کنیم باید نظام شهری، ساخت و سازها و ظرفیت ها مورد لحاظ قرار گیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: رسیدن به تمدن بزرگ ایرانی اسلامی نیازهایی همچون توسعه و تحول در توسعه شهری را دارد که باید نظام شهری پایدار مورد اهتمام قرار گیرد.

رضایی اظهار امیدواری کرد پس از این اجلاس به نتیجه ای در مدیریت شهری دست یابیم تا در برنامه های کلان تصویب شده و مبنای قانونگذاری قرار گیرد.

وی در ادامه، این اجلاس را در موقعیت زمانی مناسبی دانست و افزود: در زمانی که برنامه ششم توسعه مورد اهتمام است و دولت یازدهم نیز برنامه های مناسبی را در نظر دارد، امیدواریم شاهد تاثیر حضور و نشست های کارشناسان این اجلاس در آینده باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به فلسفه وجودی شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: در این اجلاس و سایر برنامه ها، کارشناسان باید انتظارات مدنظر از شوراها ، چشم انداز ، رسالت و فلسفه شوراها را در جمهوری اسلامی مدنظر قرار دهند؛ شوراها یکی از بخش های مهم نظام جمهوری اسلامی ایران در سال های پس از انقلاب است.

رضایی به وجود انقلاب اسلامی و تفکرآفرینی آن در سطح جهانی اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی سرآغاز تفکر بزرگ در نحوه اداره امور بشری و جوامع بود و تا قبل از انقلاب اسلامی، دین و مردم را مقابل هم قرار داده بودند.

وی اضافه کرد: در قرون وسطی، همین اروپای مدعی حقوق بشر، جنایات بزرگی با نام دین انجام داد تا مردم را علیه دین بسیج کند اما اسلام و جمهوری اسلامی، دست دین و مردم را بهم داد و جمهوری اسلامی ثمره فلسفه بزرگ سیاسی در اداره امور جوامع است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که در حال حاضر نیز در اروپا و غرب، از مردم و آزادی علیه دین استفاده می کنند، گفت: غربی ها، اروپایی ها و رژیم صهیونیستی همان قرون وسطایی ها هستند که دین و مردم را مقابل یکدیگر قرار می دهند. یعنی از دین یهود علیه فلسطینی ها بهره می گیرند که البته آن یهودی های واقعی با رفتار ظالمانه رژیم صهیونیستی مخالف هستند.

رضایی گروه تروریستی داعش را نیز میوه ناپاک رژیم صهیونیستی و اروپای قرون وسطایی دانست و گفت: اینها درخت شوم و ناپاکی هستند که از اروپا شکل گرفته اند ولی جمهوری اسلامی تفکر جدیدی را به دنیا ثابت کرده است.

سیام ** 7261 ** 9136 ** د . الف**1572
کد N494833

وبگردی