آفتاب

در دیدار استاندار خراسان رضوی با 2 مقام آذری چه گذشت؟

در دیدار استاندار خراسان رضوی با 2 مقام آذری چه گذشت؟

استاندار خراسان رضوی روز سه‌شنبه در سفر به جمهوری آذربایجان، با وزیر فرهنگ و گردشگری این کشور و همچنین با استاندار باکو دیدار و گفت‌وگو کرد.

استاندار خراسان رضوی روز سه‌شنبه در سفر به جمهوری آذربایجان، با وزیر فرهنگ و گردشگری این کشور و همچنین با استاندار باکو دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در دیدار استاندار خراسان رضوی و وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان بر تقویت مناسبات فرهنگی بین طرفین تاکید شد.

علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی با ابلاغ سلام گرم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، از آمادگی کشورمان برای برگزاری هفته‌های فرهنگی خراسان رضوی در جمهوری آذربایجان و بالعکس خبر داد و گفت: ما آمادگی داریم که تسهیلات لازم را برای گردشگران زیارتی، سیاحتی و درمانی آذری در مشهد مقدس فراهم کنیم.

وی در این دیدار به اشتراکات فراوان دینی، فرهنگی و تاریخی بین دو کشور اشاره کرد و گفت: دیدار مهم و موثر روسای جمهور دو کشور در داووس و سفر الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان به ایران زمینه لازم را برای تقویت مناسبات دو کشور در حوزه‌های مختلف فراهم کرده و ضروری است که ما برای رسیدن به روابط در شان دو ملت مسلمان و برادر تلاش کنیم.

وی به اراده دو کشور برای گسترش روابط فی‌مابین و برگزاری موفقیت‌آمیز کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در مردادماه اشاره کرد و گفت: گسترش روابط با همسایگان خصوصا جمهوری آذربایجان از اولویت‌های دولت دکتر روحانی بوده و امیدوارم که ما بتوانیم از فرصت ایجادشده برای تعمیق روابط دو کشور برادر و مسلمان بهره لازم را ببریم.

قارایف وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار به اشتراکات فراوان تاریخی، دینی و زبانی بین دو کشور اشاره کرد و گفت: بعد از سفر اخیر الهام علی‌اف به تهران فصل جدیدی در روابط دو کشور ایجاد شده و در سایه این مشترکات در آینده نیز شاهد گسترش روابط دوجانبه خواهیم بود.

قارایف به جایگاه رفیع مشهد مقدس در بین اهالی آذربایجان اشاره کرد و از آمادگی کشورش برای ساخت فیلم‌های سینمایی مشترک، برگزاری هفته‌های فیلم، تبادل فیلم و سریال و برگزاری روزهای فرهنگی آذربایجان در مشهد مقدس خبر داد.

وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان همچنین به وجود مزار شریف بی‌بی هیبت (س) خواهر امام رضا (ع) در باکو اشاره کرد و گفت: آمادگی داریم نسبت به تبادل تجربه در حوزه گردشگری و ساماندهی تورهای زیارتی اقدام کنیم.

قارایف همچنین از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشورمان برای سفر رسمی به باکو دعوت کرد.

به گزارش ایسنا، استاندار خراسان رضوی همچنین در دیدار با استاندار باکو، اراده دو کشور برای گسترش روابط فی‌مابین را جدی خواند و گفت: برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در مردادماه گذشته از این اراده جدی حکایت دارد.

رشیدیان در ادامه به جایگاه ممتاز خراسان رضوی در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: شهر مقدس مشهد پایتخت معنوی ایران اسلامی به یمن وجود امام هشتم شیعیان سالانه پذیرای 25 میلیون زائر داخلی و 2 میلیون زائر از کشورهای مسلمان بوده و امیدواریم در این سفر مقدمات برقراری خط پرواز بین مشهد و باکو فراهم شود.

استاندار خراسان رضوی همچنین با اشاره به وجود مزار شریف بی‌بی هیبت (س) خواهر امام رضا (ع) در باکو، خواهرخواندگی دو شهر مشهد مقدس و باکو را خواستار شد.

حاج بالا ابوطالب‌اف استاندار باکو نیز در این دیدار بر ضرورت شناخت خوب از یکدیگر و گسترش ارتباطات گرم و صمیمی بین دو کشور مسلمان تاکید کرد و گفت: باید مراقب عناصر ثالث که در صدد ایجاد اختلاف و تضعیف روابط خوب دو کشور هستند، باشیم.

وی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت باکو از احداث یکی از بزرگ‌ترین مساجد جهان اسلام با معماری اسلامی در باکو خبر داد.

حاج بالا ابوطالب‌اف همچنین خاطرنشان کرد: ضروری است برای رسیدن به روابط در شان دو ملت مسلمان و برادر تلاش کنیم.

انتهای پیام

کد N494814

وبگردی