آفتاب

بیمارستان های یونان در اعتصاب

بیمارستان های یونان در اعتصاب

آتن- ایرنا- کارکنان بیمارستان های یونان به نشانه مخالفت با سیاست دولت در قبال ساختارکاری این بخش و مراکز درمانی دست به اعتصاب زدند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، اتحادیه کارکنان بیمارستان های یونان اعلام کرد: کارکنان بیمارستان ها به نشانه مخالفت با سیاست های دولت درقبال مراکز درمانی و ساختار کاری این مراکز امروز دست از کار کشیده اند.

این اتحادیه همچنین اعلام کرد: کلیه کارکنان بیمارستان های شهر آتن و حومه به نشانه مخالفت با طرح اصلاحات در ساختار کاری بیمارستان ها بعدازظهر روز چهارشنبه در مقابل پارلمان این کشور تجمع کرده و دست به تظاهرات اعتراضی می زنند.

این اتحادیه اضافه کرده است: در حالی که مراکز درمانی با کمبود بودجه و نیروی انسانی روبرو هستند و کارکنان بیمارستان ها با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند، دولت با ارایه طرح اصلاحات در ساختار کاری بیمارستان ها و واگذاری بخشی از تاسیسات و نیروی کار آن به بخش خصوصی، باعث لطمه فراوانی به کار بیمارستان ها خواهد زد.

دولت یونان به منظور صرفه جویی در هزینه های دولتی، با ارائه طرحی مبنی بر واگذاری به بخش خصوصی، در نظر دارد بخشی از سیستم اداری مراکز درمانی این کشور را به شرکت های خصوصی واگذار کند.

وزارت درمان و بهداشت و همبستگی یونان اعلام کرد: بیمه های تامین اجتماعی هزینه های آزمایش تست پاپ برای بانوان بالای 65 سال و آزمایش پروستات مردان را پرداخت نخواهد کرد، بنابر این هزینه های این نوع آزمایشها را شهروندان بایستی خود پرداخت کنند.

دولت یونان بیش از پنج سال است که به خواست بانک مرکزی اتحادیه اروپا، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول موسوم به تروئیکا یعنی وام دهندگان خارجی به یونان، سیاست ریاضت اقتصادی را پیشه کرده است.

در راستای همین سیاست، دولت این کشور قوانین متعددی مبنی بر کاهش بودجه های مراکز درمانی، آموزشی را به تصویب رسانده که بر اساس این قوانین تعداد زیادی از بخش های آموزشی و مراکز درمانی را ادغام، نیروی انسانی کاهش یافته و بودجه های اختصاصی سال 2014 نسبت به سال 2013 را بطور متوسط 10 درصد کاهش داد.

اجرای سیاست ریاضت اقتصادی و ادغام تعداد زیادی از ادارات دولتی و مراکز آموزشی و درمانی، باعث گردیده که میزان بیکاری در این کشور به بیش از 27 درصد برسد و در حال حاضر یک میلیون و 400 هزار نفر از جمعیت فعال این کشور، بیکار و با مشکلات جدی معیشتی روبرو هستند.

اروپام**462** 1337
کد N494691

وبگردی