آفتاب
معاون اول قوه قضاییه:

آرامش و امنیت در جامعه از آثار قضاوت صحیح است

آرامش و امنیت در جامعه از آثار قضاوت صحیح است

معاون اول قوه قضاییه گفت: امر قضاوت بسیار مهم است و اگر کسی بتواند در این منصب صحیح عمل کند کارش بسیار ارزشمند محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای با حضور در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی با بیان اینکه منصب قضا امر بسیار خطیر و مهمی است، گفت: امر قضا همان‌طور که خطیر است آسیب‌های فراوانی هم ممکن است در این مسیر وجود داشته باشد و به میزان آسیب‌های موجود اگر کسی بتواند در این منصب صحیح عمل کند کار او بسیار ارزشمند خواهد بود.

وی ادامه داد: نتیجه قضاوت در آخرت بسیار حائز اهمیت است و برای قاضی که در این منصب درست عمل کند پاداش بسیار مهمی قرار داده شده است.

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: امر قضا خطیر است، اما اگر خوب و بحق قضاوت شود اثر آن در جامعه باعث آرامش، امنیت، رفع خصومات می‌شود و نهایتا مدینه فاضله‌ای خواهیم داشت.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به اینکه امر قضا دارای مسئولیتی سنگین است، گفت: اگر در این منصب درست عمل شود بهترین کارها در همین منصب است. منصب قضاوت همانند شغل‌های معمولی نیست. بر اساس ویژگی‌هایی که این مسئولیت دارد شرایط خاصی برای آن قائل شدند، هم در شرع انور و هم در دنیای امروز برای منصب قضا ارزش خاصی قائل هستند.

ادامه دارد ...

کد N494683

وبگردی