آفتاب

وزیر دفاع انگلیس: اتحادیه اروپا باید روسیه را به خاطر اوکراین تحت فشار بیشتری قرار دهد

وزیر دفاع انگلیس: اتحادیه اروپا باید روسیه را به خاطر اوکراین تحت فشار بیشتری قرار دهد

وزیر دفاع انگلیس گفت: اتحادیه اروپا باید فشار بر روسیه را به خاطر دخالتش در امور اوکراین بیشتر کند چرا که تحریم‌ها علیه مسکو در حال اثر کردن هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس که در حاشیه نشست وزرای دفاع اتحادیه اروپا در ایتالیا با خبرنگاران سخن می‌گفت، درباره بحران‌ها در اوکراین، عراق و لیبی صحبت کرد و گفت، اتحادیه اروپا باید به اعمال فشارهای بیشتر و تحریم‌های بیشتر علیه روسیه به خاطر دخالتش در امور اوکراین بپردازد.

وی گفت: کشورهای عضو اتحادیه اروپا در اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه با اختلافاتی مواجه هستند اما ضرورت دارد که این تحریم‌ها و فشارها علیه مسکو افزایش یابد. کاملا مشخص است که تحریم‌ها در حال اثرگذاشتن است و ما آن را می‌بینیم.

وزیر دفاع انگلیس ادامه داد: توپ در زمین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه است و او باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد با اعمال کامل تحریم‌ها مواجه شود یا خواهان پیشرفت است. همچنین کشتارها باید متوقف شوند تحریم‌ها تا زمان عدم اقدام و واکنش مناسب از جانب مسکو نباید متوقف و کم شود. روسیه باید تمامی نیروها و سربازان خود را از نواحی مرزی با اوکراین عقب بکشاند و تجهیزات و تسلیحات سنگین نظامی را از مرز با اوکراین خارج کند.

کشورهای اتحادیه اروپا قرار است امروز (چهارشنبه) درباره تحقق تحریم‌های جدید علیه روسیه که بر کمپانی‌های نفتی و بخش تجاری و اقتصادی این کشور اثر می‌گذارد، تصمیم گیری کنند.

خانم روبرتا پینوتی، وزیر دفاع ایتالیا و مسئول این نشست در کشورش گفت: تحریم‌های اتحادیه اروپا در صورت بهبود شرایط و اوضاع در اوکراین باید برداشته شود. فضایی برای تحولات سیاسی باید ایجاد شود اما مهمترین مساله پایان یافتن درگیری‌های مسلحانه است.

وزیر دفاع فنلاند نیز این مساله را رد کرد که کشورش یکی از کشورهایی است که به دنبال تعلیق اعمال فشار و تحریم‌های جدید علیه روسیه است اما به خبرنگاران گفت: ما باید عاقلانه رفتار کنیم و اجازه ندهیم تا تحریم‌ها مسیر مستقیم روند صلح را به بیراهه بکشاند.

انتهای پیام

کد N494675

وبگردی