آفتاب

ارزیابی نماینده جیرفت از عملکرد یکساله دولت

ارزیابی نماینده جیرفت از عملکرد یکساله دولت

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد دولت در این مدت خوب بوده و ارزیابی ما از عملکرد دولت نسبی است.

فرج‌الله عارفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، درباره عملکرد یکساله دولت تدبیر و امید اظهار کرد: دولت در یک سال گذشته تمام هم و غم خود را در کنترل تورم گذاشته که امیدواریم موفق باشد؛ زیرا موفقیت دولت، رفع مشکلات مردم و جامعه است.

وی در عین حال معتقد است: عملکرد دولت در عمران و آبادانی مقداری ضعیف بوده و دلیل این مسئله، مشکلات مالی است و آن‌طور که باید طبق نیاز کشور اعتبارات تخصیص نیافته است. تخصیص اعتبارات ملی خوب بوده اما اعتبارات استانی ضعیف است و برخی طرح‌ها با پیشرفت 10 درصد باقی مانده و انتظار این است که دست مدیران استانی مانند وزراء پر شود. به نظر می رسد باید اعتدالی در توزیع منابع در سطح شهرستان‌ها صورت گیرد.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید در حوزه سیاست خارجی موفق بوده و تیم مذاکره کننده و دولت با رعایت اصول اعلام شده نظام اسلامی موفق عمل کرده است و بخش عمده مسائل به جز در برخی موارد که کج سلیقگی‌هایی رخ داد، رعایت شده و با تلاش جدی از جمهوری اسلامی دفاع شد و این عملکرد دولت قابل تقدیر است.

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: دولت باید صنایع را بیشتر تقویت کرده و جهت‌گیری برنامه ششم توسعه به سمت مزیت‌های منطقه ای برود.

وی با تاکید بر این‌که «اگر در این زمینه برنامه‌ریزی شود، اثرات بسیار مثبتی در اقتصاد کشور می‌گذارد» اظهار کرد: با توجه به این‌که در جنوب استان کرمان در فصلی که دنیا 5 ماه یخ زده است، انواع محصولات کشاورزی تولید می‌شود، باید برای تجاری‌سازی، فرآوری و صادرات این محصولات برنامه‌ریزی و پایانه‌های صادراتی ایجاد شود، تا با بهبود شرایط زندگی مردم، در اقتصادی ملی نیز اثر گذاشته و عواید آن نصیب مردم شود.

انتهای پیام

کد N494635

وبگردی