آفتاب

شش تروریست مالزیایی در سوریه کشته و زخمی شدند

شش تروریست مالزیایی در سوریه کشته و زخمی شدند

کوالالامپور- ایرنا- ˈمحمد فضلان شهیدیˈ از تروریست های مالزی در سوریه درپی حملات هوایی جنگنده های ارتش سوریه کشته و پنج مالزیایی دیگر مجروح شدند.

به گزارش ایرنا، روزنامه مالایی زبان 'اتوسان' روز چهارشنبه اعلام کرد یک تروریست 21 ساله مالزیایی که بر علیه دولت قانونی بشار اسد در سوریه در نبرد بود روز گذشته پس از حملات جنگنده های نظامی سوریه کشته شد.

در این حملات هوایی که صبح روز سه شنبه روی داد همچنین پنج مالزیایی تروریست در سوریه زخمی شدند.

این روزنامه به نقل از منابع اطلاعاتی اعلام کرد 'لطفی عارفین' از اعضای سابق کمیته مرکزی حزب اسلامی مالزی (پاس) و رییس ارتباطات بخش جوانان کداح و چهار مالزیایی دیگر که شناسایی نشده اند در این حملات زخمی شدند.

'محمد فضلان شهیدی' تروریست مالزیایی در سوریه به 'ابومهاجر' مشهور بود و در حملات ارتش سوریه به منطقه ای در استان 'حما' این کشور کشته شد.

به نوشته 'اتوسان'، این چهارمین تروریست مالزیایی است که در سوریه و عراق کشته می شود.

وزارت امور خارجه مالزی نیز در آخرین روز مردادماه از کشته و مجروح شدن سه تروریست مالزیایی درپی عملیات ارتش سوریه بر علیه تروریست ها خبر داده بود.

تروریست کشته شده مالزیایی که در استان 'حماه' مورد حمله نیروهای نظامی سوریه قرار گرفت 'مات سوح' نام داشت که به 'ابوتراب' معروف بود.

'محمد رفیع الدین' 48 ساله و 'زینوری کمارالدین' 47 ساله نیز در عملیات ارتش سوریه زخمی شده بودند.

حضور تعدادی از مالزیایی ها در گروه تروریستی و تکفیری داعش در عراق و سوریه به مساله ای حساس در سیاست های مالزی تبدیل شده و مقامات سیاسی پوتراجایا را به هراس انداخته است.

'احمد طارمیمی مالکی' یک تروریست 26 ساله مالزیایی نیز پنجم خرداد ماه در عملیات انتحاری در استان 'الانبار' عراق کشته شد.

آساق**1611
کد N494613

وبگردی