آفتاب

مصر 20 مهر میزبان کنفرانس کشورهای اهدا کننده به غزه است

مصر 20 مهر میزبان کنفرانس کشورهای اهدا کننده به غزه است

قاهره با هدف جمع‌آوری کمک‌های مالی برای بازسازی غزه ماه آتی میلادی نشستی را با حضور کشورهای اهدا کننده برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در پی دیدار خود با "برگه برنده" همتای نروژی‌اش اعلام کرد که نشست کشورهای اهداکننده برای حمایت از بازسازی غزه در 12 اکتبر (20 مهر) در قاهره برگزار خواهد شد.

این خبر ساعاتی بعد از درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین و نیز هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل برای جمع آوری کمک‌های فوری به ارزش 551 میلیون دلار برای ساکنان غزه اعلام شد.

محمد مصطفی، وزیر اقتصاد فلسطین و معاون نخست وزیر که در نشست ویژه‌ با حضور بیش از 30 سازمان بشردوستانه در رام‌الله درباره میزان نیاز فلسطینی‌ها به کمک‌های فوری و بازسازی غزه صحبت می‌کرد، گریست.

این وزیر فلسطینی اظهار کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین طرح فراگیری که شامل ارزیابی میزان خسارت‌های وارد شده به غزه و سازوکار اجرایی برای بازسازی آن به توسط خود تشکیلات خودگردان است را آماده کرده است.

وی افزود: اجرای طرح بازسازی غزه به سه سال زمان نیاز دارد مشروط به اینکه گذرگاه‌های اطراف نوار غزه باز باشند.

در پی حملات اسرائیل به غزه حدود 2000 تن به شهادت رسیدند، 10 هزار و 800 تن از مردم غزه زخمی و ده‌ها هزار تن دیگر آواره شدند.

یک سازمان حقوق بشری در این خصوص اعلام کرد که هواپیماها و تانک‌های رژیم صهیونیستی به حدود 17 هزار و 132 منزل خسارت وارد کردند که در این میان 2465 خانه به طور کامل ویران شدند.

خسارت‌های مستقیم و غیرمستقیم به بخش اقتصاد غزه چیزی حدود 6 / 3 میلیارد دلار ارزیابی شد.

انتهای پیام

کد N494587

وبگردی