آفتاب

گفت‌و‌گوی اوباما و نخست‌وزیر استرالیا درباره همکاری علیه داعش

گفت‌و‌گوی اوباما و نخست‌وزیر استرالیا درباره همکاری علیه داعش

رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر استرالیا درباره چگونگی همکاری مشترک به منظور مقابله با داعش در عراق و منطقه گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، باراک اوباما،‌ رئیس جمهوری آمریکا در تماسی تلفن با تونی ابوت، نخست‌وزیر ایتالیا از همکاری‌های کانبرا در یاری رساندن به ارسال کمک‌های بشردوستانه به نواحی شمال عراق و پشتیبانی لجستیکی برای هیات‌های کمک رسان قدردانی کرد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: اوباما و ابوت درباره ضرورت تداوم فهم و درک مشترک درباره کمک‌رسانی به منطقه و تهدید دامنه‌دار داعش برای نیروهای عراقی و ساکنان این کشور و نواحی مرزی به گفت‌وگو پرداختند.

اوباما همچنین اعلام کرد که واشنگتن به همکاری نزدیک با استرالیا برای مقابله با تروریست‌های داعش و توجه به ضرورت‌های دیگر امنیت ملی ادامه می‌دهد.

این تماس تلفنی زمانی انجام شد که اوباما تلاش می‌کند تا ائتلافی بین‌المللی را برای مقابله با داعش که در ماه‌های گذشته موفق شده دستاوردهایی را در نواحی شمال عراق کسب کند، تشکیل دهد.

اوباما همچنین تماس‌های تلفنی جداگانه‌ای با حیدر العبادی، نخست وزیر منتخب عراق و بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل داشت که این تماس‌ها بخشی از اقدامات وی برای تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی برای مقابله با رشد دستاوردها و پیشرفت‌های داعش در عراق و سوریه محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N494516

وبگردی