آفتاب
نگاهی به مهمترین رویدادهای خبری:

عیادت جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام از رهبر معظم انقلاب/ تاکید آژانس بین المللی انرژی اتمی بر انحراف نداشتن برنامه های ایران

عیادت جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام از رهبر معظم انقلاب/ تاکید آژانس بین المللی انرژی اتمی بر انحراف نداشتن برنامه های ایران

تهران - ایرنا- عیادت جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام از رهبر معظم انقلاب/ تاکید آژانس بین المللی انرژی اتمی بر انحراف نداشتن برنامه های ایران/ انجام مبادلات مالی ایران و روسیه با ارزهای دو کشور / هشدار درباره استفاده داعش از آسیای مرکزی برای انتقال مواد هسته ای / بازسازی غزه به زودی آغاز می شود/ از جمله مهمترین اخبار ایرنا در 12 ساعت گذشته است.

اخبار مهم داخلی

*************

***تهران - ایرنا - در پی عمل جراحی رهبر معظم انقلاب اسلامی، عصر سه شنبه جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی از حضرت آیت الله خامنه ای عیادت کردند.



***تهران- ایرنا- جلسه فنی توجیهی آژانس بین المللی انرژی اتمی برگزار و در آن معاون مدیرکل در امور پادمان ها، با تشریح گزارش اخیر آژانس، بار دیگر تاکید کرد که هیچ انحرافی در برنامه های هسته ای ایران دیده نمی شود.



***تهران- ایرنا- «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت ایران و «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه شامگاه سه شنبه یادداشت تفاهم «یازدهمین اجلاس کمیسیون دایمی همکاری تجاری و اقتصادی» را امضا کردند.



***تهران- ایرنا- وزیر نفت گفت: ایران و روسیه توافق کردند با همکاری بانک های مرکزی دو کشور مبادلات مالی خود را با ارزهای «ریال و روبل» انجام دهند.



***تهران - ایرنا - امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه عشق مردم و رهبری، الهی، علوی و امام زمانی است، تصریح کرد: هیچ قدرتی نمی تواند بین ملت و رهبر فاصله ایجاد کند.



***تبریز - ایرنا - مردم تبریز با اجتماع باشکوه در مسجد طوبی این شهر برای سلامتی کامل رهبر معظم انقلاب اسلامی دعا کردند.



***بجنورد - ایرنا - مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده گفت: زنان پس از ترک اعتیاد برخلاف مردان، از حمایت عاطفی چندانی برخوردار نمی شوند و این شرایط را برای بازگشت آنان به جامعه سخت تر می کند.



***تهران - ایرنا - چهل و پنجمین دوره پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی سال 2014 بزرگسالان جهان در تاشکند ازبکستان با قهرمانی تیم روسیه به پایان رسید و تیم های ایران و ترکیه دوم و سوم شدند



***تهران - ایرنا - سرمربی تیم ملی والیبال ایران در آستانه شروع دور دوم مسابقات قهرمانی جهان گفت: فردا با استرالیا بازی داریم، اصلا دوست ندارم کسی فکر کند که با تیم ضعیفی روبرو هستیم و به راحتی می توان آن را شکست داد.



اخبار مهم خارجی

**************

***تهران - ایرنا - معاون رییس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه ملت فلسطین با حمایت از نیروهای مقاومت، رژیم اشغالگر قدس را در جریان تجاوز به غزه شکست دادند، گفت: به زودی بازسای غزه را آغاز خواهیم کرد.



***مسکو- ایرنا- رییس مجلس دومای روسیه با انتقاد از سیاست تحریمی غرب علیه کشورش اعلام کرد: تحریم روسیه از طرف کشورهای غربی، دولت اوکراین را برای ادامه خشونت ها در این کشور تشویق کرد.



***نیویورک - ایرنا - دبیرکل سازمان ملل با اشاره به این که صلح جهانی صرفا از طریق عقد قراردادها حاصل نمی شود، تصریح کرد که احترام به شان، حقوق و توانایی های انسانها است که تحقق صلح بر روی زمین را امکان پذیر می سازد.



***لندن - ایرنا - رهبران احزاب محافظه کار، لیبرال دمکرات و کارگر انگلیس در 9 روز مانده به برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند، کارزار تبلیغاتی (کمپین ) مشترکی را برای جلوگیری از تجزیه بریتانیا سازماندهی کرده اند.



***رم- ایرنا- وزیر خارجه ایتالیا با تاکید بر اینکه گروه تکفیری داعش برای مذهب های مختلف احترامی قائل نیست، گفت: وقتی از داعش صحبت می شود نباید به اسلام اشاره شود، زیرا اسلام تروریسم نیست.



***تهران- ایرنا- یک مقام ضد تروریسم منطقه آسیای مرکزی روز سه شنبه هشدار داد: آسیای مرکزی با این خطر روبه رو است که گروه تروریستی داعش از این منطقه برای انتقال سلاح های هسته ای استفاده کند.



***تهران - ایرنا - تلویزیون سوریه گزارش داد که ˈحسن عبودˈ سرکرده گروه تروریستی موسوم به ˈاحرار الشامˈ و 27 تن دیگر از اعضای ارشد این گروه در انفجاری در استان ادلب کشته شدند.



***نیویورک- ایرنا - دو تن از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل با انتقاد از عملکرد مقامات عربستان سعودی در خصوص اعدام هایی که از طریق بریدن سر محکومین صورت می گیرد، از این کشور خواستند به اینگونه اعدام ها خاتمه دهد.



***مادرید- ایرنا- وزیر دفاع اسپانیا با تاکید بر اینکه کشورش در جنگ بین المللی علیه داعش شرکت می کند، گفت: هنگامی که ناتو اقدامات مناسب علیه داعش را مشخص کند، فعالیت های لازم علیه این گروه تروریستی را انجام خواهیم داد.



***مسکو- ایرنا- وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از سیاست و اقدامات کشورهای غربی و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در منطقه خاورمیانه گفت: ناتو در سالهای اخیر سیاست مخربی را در منطقه خاورمیانه اجرا کرده است.

شبد**3404
کد N494349

وبگردی