آفتاب

سرتراشی اعتراضی دموکراسی‌خواهان هنگ کنگ در اعتراض به چین

سرتراشی اعتراضی دموکراسی‌خواهان هنگ کنگ در اعتراض به چین

گروهی از فعالان دموکراسی خواه هنگ‌گنگ در اقدامی اعتراضی علیه افزایش نفوذ سیاسی چین در این منطقه اقدام به تراشیدن سرهای خود کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ده‌ها فعال دموکراسی خواه در صحن کلیسایی در شهر هنگ کنگ که مملو از هواداران و خبرنگاران به منظور پوشش این مراسم بود اعلام کردند که تراشیدن سر آن‌ها نشان دهنده تمایل آن‌ها به منظور فداکاری برای آینده سیاسی هنگ کنگ است.

از جمله کسانی که در این مراسم سرهای خود را تراشیدند سه بنیانگذار جنبش اعتراضی موسوم به اشغال مرکز مالی هنگ کنگ بودند که متعهد به اشغال خیابان‌های مرکز مالی هنگ کنگ به دنبال کنترل چین بر فرآیند انتخاب رهبر این منطقه شدند.

بنی تای، یکی از بنیانگذاران این جنبش اظهار داشت: ما مصمم هستیم که نشان دهیم می‌توانیم به منظور مبارزه برای یک چیز مهمتر چیز دیگری را فدا کنیم.

وی افزود: از نظر مردم چین موی سر ما هدیه‌ای اعطا شده از سوی والدین ما است. این هدیه ارزشمند است یک روز ما آزادی خود را نیز برای مبارزه با دموکراسی فدا خواهیم کرد.

این در حالی است که چند روز پیش چین اعلم کرد که کاندیداهای تصدی رهبری هنگ کنگ برای سال 2017 از سوی یک کمیته حامی پکن بررسی شده و تنها دو یا سه نفر از آنها اجازه شرکت در این رقابت را پیدا خواهند کرد.

این تصمیم باعث تضعیف امیدهای فعالان سیاسی هنگ کنگ به منظور دموکراسی حقیقی در سرزمینشان شد.

یک ائتلاف از گروه‌های دموکراسی خواه به رهبری جنبش اشغال مرکز مالی هنگ کنگ این محدودیت‌ها را جعل دموکراسی خوانده ومتعهد شدند تا دوره جدیدی از نافرمانی مدنی علیه این تصمیم به راه بیاندازند.

انتهای پیام

کد N494314

وبگردی