آفتاب

استقبال راسموسن از تشکیل دولت جدید عراق

استقبال راسموسن از تشکیل دولت جدید عراق

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از تشکیل دولت جدید عراق به عنوان گامی برای مقابله با تروریست‌های داعش استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی، به دنبال رأی اعتماد پارلمان عراق به دولت حیدر العبادی، نخست‌وزیر جدید این کشور، آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد: من از تمامی رهبران سیاسی عراق می‌خواهم از دولت جدید حمایت کنند تا این دولت بتواند به منافع و خواسته‌های تمامی عراقی‌ها رسیدگی کند.

دبیرکل ناتو در ادامه اعلام کرد: حمایت رهبران سیاسی عراق برای از میان بردن داعش در این کشور ضروری خواهد بود.

راسموسن تصریح کرد: تروریست‌های داعش تهدیدی جدی برای مردم عراق، منطقه و کشورهای مختلف به شمار می‌آیند.

پیش از این، بان‌ کی‌ مون، دبیرکل سازمان ملل از تشکیل دولت جدید عراق و دادن رای اعتماد به این دولت از سوی پارلمان استقبال کرد.

وی تاکید کرد: رای اعتماد به دولت جدید در پارلمان اقدامی برای برقراری ثبات سیاسی و صلح در عراق است.

وی همچنین از تمامی رهبران سیاسی عراق خواست تا به همکاری و رسیدن به توافق درخصوص وزرای دفاع و کشور بپردازند.

همچنین جان کری، وزیر خارجه آمریکا ضمن استقبال از تشکیل دولت جدید عراق گفت: این رخداد،‌ رخداد مهمی است و در مرحله‌ای صورت گرفته که عراق به جنگ با گروه داعش می‌پردازد.

وی با بیان اینکه این دولت قادر است تمامی گروه‌های عراقی را متحد کند، گفت: دولت جدید عراق شامل تمامی گروه‌ها و فرصتی برای ساختن آینده عراق است.

همچنین سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا و حیدر العبادی نخست‌وزیر جدید عراق در گفت‌وگویی تلفنی بر اهمیت همکاری دولت بغداد با تمامی گروه‌های عراق و بررسی مشکلات مردم این کشور تاکید کردند.

انتهای پیام

کد N494311

وبگردی