آفتاب
وزیر دفاع صربستان:

بخش عمده همکاری صربستان با آمریکا را همکاری نظامی تشکیل می دهد

بخش عمده همکاری صربستان با آمریکا را همکاری نظامی تشکیل می دهد

بلگراد - ایرنا - وزیر دفاع صربستان با اعلام اینکه بخش عمده همکاری کشورش با آمریکا در بخش نظامی است، این همکاری را بهترین بخش تعاملات دو کشور عنوان کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، براتیسلاو گاشیچ که در برابر نمایندگان مجلس سخن می گفت، پیشنهاد دولت برای تصویب توافق نامه بین دولت صربستان و دولت آمریکا در باره اقدامات امنیتی جهت حفاظت از اطلاعات نظامی را تکمیل شرایط لازم برای توسعه همکاری های اطلاعاتی و امنیتی بین مؤسسه های دو کشور توصیف کرد.

وی افزود: آغاز اجرای توافقنامه بین صربستان و آمریکا، امکانات نوسازی کردن سیستم های دفاعی کشور از طریق خرید تجهیزات و فناوری های نظامی را فراهم می کند که اکنون صربستان حق دسترسی به آن را ندارد.

وی همچنین اشاره کرد که تشکیل کمیسیون مشترک صربستان و آمریکا در امور اصلاحات سیستم دفاعی در عین حال طرح فعالیت های مشترک برای مدت سه سال آینده بین دو کشور را نیز فراهم می آورد.

صربستان با آمریکا همکاری های دوجانبه نظامی بسیار خوبی دارد و اجرای توافق نامه جدید با آمریکا امکانات لازم را برای وزارت دفاع و ارتش صربستان جهت شرکت در آموزش و تمرینات نظامی مشترک و همچنین فعالیت در ستادهای چند ملیتی در ماموریت های بین المللی امکان پذیر می کند.

وزیر دفاع صربستان در باره شرکت نیروهای صربستان در ماموریت های صلح بانی چند ملیتی گفت: بیش از 500 نفر از نیروهای ارتش در 13 ماموریت صلح بانی چند ملیتی در چارچوب ماموریت های سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در سال جاری میلادی شرکت می کنند.

صربستان با بیش از 60 کشور جهان از جمله آمریکا، روسیه، چین، بلغارستان، مجارستان، جمهوری آذربایجان، فرانسه، رومانی، مقدونیه، جمهوری چک، اسلوونی در زمینه های مختلف دفاعی مانند؛ آموزشی، تبادل تجربه و برگزاری تمرینات مشترک نظامی همکاری دارد.

اروپام**1**436**1597
کد N494293

وبگردی