آفتاب

روسیه: تحریم های ضدروسی غرب مشوق ادامه خشونت در اوکراین شد

روسیه: تحریم های ضدروسی غرب مشوق ادامه خشونت در اوکراین شد

مسکو-ایرنا- سرگئی نارشکین رییس مجلس دومای روسیه با انتقاد از سیاست تحریمی غرب علیه کشورش اعلام کرد: تحریم روسیه از طرف کشورهای غربی، دولت اوکراین را برای ادامه خشونت ها در این کشور تشویق کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، نارشکین روز سه شنبه در همایش همکاریهای روسیه-ژاپن گفت: کی یف تحریم ها علیه روسیه را به مثابه تشویق برای ادامه خشونت علیه ساکنان مناطق جنوب و شرق اوکراین تلقی کرد.

وی اضافه کرد: افرادی که برای فشار بر روسیه تلاش می کنند، راه نادرستی را انتخاب کرده اند.

نارشکین گفت: تحریم روسیه موجب کاهش خشونت ها در اوکراین نشده بلکه آن را افزایش داده است و مقامهای کی یف تحریم های ضدروسی را به عنوان عاملی برای تشدید عملیات سرکوبگرانه در مناطق جنوب و شرق اوکراین تلقی می کنند که بر اثر آن شمار زیادی قربانی شده است.

وی افزود: حتی در شرایط کنونی که روند آتش بس آغاز شده و در مناطق مناقشه در شرق اوکراین آتش بس برقرار شده است، وضعیت بسیار پیچیده و پرتنش است.

رییس مجلس دومای روسیه در ادامه سخنان خود از برخی کشورهای غربی که برای ارسال سلاح به اوکراین با این کشور به توافق رسیده اند، انتقاد کرد.

وی با اشاره به اظهارات اخیریوری لوتسنکو مشاور رییس جمهوری اوکراین که از موافقت آمریکا ، فرانسه، لهستان، نروژ و ایتالیا برای ارسال تسلیحات به اوکراین خبر داده بود، گفت: اظهارات این مقام ارشد اوکراینی به رغم تکذیب موافقت یاد شده از طرف این کشورها، نشانگر وجود چنین توافقی است.

نارشکین با بیان این که به پیروزی منطق و عقل سلیم باور دارم، اظهار داشت: شرکای ما باید بالاخره به اقدامات منطقی روی بیاورند.

وی افزود: بعید است که سیاستمداران کاخ سفید چنین توانایی داشته باشند اما سایر شرکا باید از این سیاست خصمانه فاصله گرفته و همانند کشورهای مستقل رفتار کنند و به منافع خود بیاندیشند.

آمریکا ، اتحادیه اروپا، کانادا و ژاپن در ماههای اخیر چند بسته تحریم برای مجازات روسیه بخاطر سیاست های این کشور در مساله اوکراین اعمال کرده اند.

اروپام*5*391*518** 3404
کد N494217

وبگردی