آفتاب

محمود عباس خواستار نقش آفرینی سازمان ملل در مذاکرات سازش است

محمود عباس خواستار نقش آفرینی سازمان ملل در مذاکرات سازش است

تهران - ایرنا - یک مقام ارشد جنبش فتح روز سه شنبه اعلام کرد که ˈمحمود عباسˈ رییس حکومت خودگردان فلسطین خواستار آن است که سازمان ملل جای آمریکا را به عنوان میانجیگر سازش بین فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی بگیرد.

به نوشته روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، 'نبیل شعث' گفت که چنانچه تل آویو در دور بعدی مذاکرات با عقب نشینی از کرانه باختری موافقت نکند، طرف فلسطینی رژیم صهیونیستی را به لحاظ سیاسی در کل جهان به چالش می کشد.

وی یادآورشد که یک مورد در طرح آینده این است که از جامعه جهانی خواسته شود با رژیم صهیونیستی همانطور رفتار کند که با آفریقای جنوبی در دوران آپارتاید کرد.

شعث گفت که رویای فلسطینی ها برای استقلال، به پایان نرسیده و طرف فلسطینی از شورای امنیت سازمان ملل خواهد خواست مسوولیت میانجیگری روند سازش را برعهده گیرد.

براساس این گزارش، قرار است محمود عباس از سازمان ملل بخواهد ضرب الاجلی را برای عقب نشینی کامل نیروهای اسراییلی به خطوط قبل از سال 1967 تعیین کند و فرصت سه ساله ای را برای خروج این نیروها در نظر گیرد.

شعث با یادآوری اینکه طرح های آمریکا خوب از آب در نیامده است، از جامعه جهانی خواست رویکرد متفاوتی را در پیش گیرد.

در حالی که توافق وحدت بین دو گروه حماس و فتح چندی پیش منعقد شد، مشاور عباس گفت که حکومت خودگردان همچنان به این موافقتنامه وفادار است و تنها از طریق وحدت ملی می توان به توافق با رژیم صهیونیستی دست یافت.

وی یادآورشد که ملت فلسطین از مذاکرات سازش و به ویژه نقش آمریکا در آن، کلا ناامید و دلسرد شده است.

در تهاجم اخیر صهیونیست ها به نوار غزه بیش از 2 هزار فلسطینی شهید و هزاران نفر زخمی و آواره شدند.

رسانام**9109**1010
کد N494158

وبگردی