آفتاب

آزادی ده ها غیرنظامی در آفریقا از اسارت یک گروه شورشی

آزادی ده ها غیرنظامی در آفریقا از اسارت یک گروه شورشی

تهران – ایرنا – یک گروه حقوق بشری روز سه شنبه اعلام کرد که گروه شورشی موسوم به ارتش مقاومت خدا در طول ماه گذشته (اوت) بیش از 70 زن و کودک را آزاد کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس از 'کامپالا' در اوگاندا، سرکرده این گروه شورشی، تحت تعقیب بین المللی از جمله نیروهای نظامی آمریکا قرار دارد.

گروه حقوق بشری موسوم به 'کودکان نامرئی' افزود: 12 تن از ربوده شدگان در پی درگیری میان این شورشیان و نیروهای امنیتی کنگو در روزهای 23 تا 25 اوت (1-3 شهریور) موفق به فرار شدند.

قدرت این گروه شورشی همزمان با تحت تعقیب قرارگرفتن فرماندهان آن در جنگل های آفریقای مرکزی، به میزان قابل ملاحظه ای کاهش یافت.

برخی از فرماندهاین این گروه به تازگی با قطع ارتباط از این گروه، خود را تسلیم نیروهای نظامی اوگاندا کردند.

'کاسپر اگر' عضو یک گروه دیده بان دیگر نیز این احتمال را مطرح کرد که علت تصمیم فرماندهان این گروه برای رهایی زنان و کودکان، به منظور افزایش قابلیت تحرک نیروهای آن به علت فشار نظامی بر آن بوده است.

بر اساس این گزارش، ارتش مقاومت خدا (Lord's Resistance Army) یک گروه شبه نظامی مسیحی اوگاندایی است که هدف خود را براندازی حکومت اوگاندا و استقرار حکومت دینی بر مبنای ده فرمان اعلام کرده است.

برخی از فرماندهان این گروه شورشی از جمله 'جوزف کانی' سرکرده آن، به اتهام ارتکاب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت تحت تعقیب دیوان بین المللی کیفری قرار گرفته اند.

خاورم**1486**1144**1010
کد N494123

وبگردی