آفتاب

"آکسفام" انگلیس خواهان کمک کشورهای ثروتمند به آوارگان سوری شد

"آکسفام" انگلیس خواهان کمک کشورهای ثروتمند به آوارگان سوری شد

سازمان خیریه آکسفام انگلیس از کشورهای ثروتمند جهان خواست دست کم پذیرای پنج درصد از مجموع سه میلیون آواره سوری بوده و کمک‌های خود برای رسیدگی به آن‌ها را افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان خیریه آکسفام انگلیس از کشورهای جهان خواست به طرف‌های جنگ سوریه که متهم به نقض حقوق بشر هستند، سلاح ندهند.

این سازمان همچنین بخش عمده جامعه بین المللی را به دلیل آنکه باعث شدند تنها همسایگان سوریه بار سنگین موج گسترده آوارگان این کشور را به دوش بگیرند، محکوم کرد و گفت: بسیاری از کشورهای جهان در کمک عادلانه به این بحران کوتاهی کرده‌اند.

این گروه در گزارشی تصریح کرد: جامعه بین المللی به طرز چشمگیر حداقل نیازهای این آوارگان را برآورده نکرده است.

این گزارش تصریح می‌کند: جامعه بین المللی به حد کافی برای پاسخ به این مساله و کمک به آن مشارکت نکرده و تنها گذاشته تا کشورهای همسایه سوریه با تعداد رو به فزونی آوارگان این کشور رو به رو شوند و همچنین این جامعه نتوانسته به منظور توقف انتقال سلاح و مهمات به سوریه متحد شود.

به گفته این سازمان کشورهای نظیر لبنان، ترکیه و اردن که پذیرای میلیون‌ها آواره سوری هستند به طرزی نامتناسب بار این مسئولیت را به دوش می‌کشند.

گروه آکسفام خواهان تعهد کشورهای ثروتمند به منظور حفاظت بین‌المللی از تنها پنج درصد از مجموع جمعیت آوارگان سوری تا پایان سال 2015 است. به گفته این گروه این پنج درصد معادل تقریبا 179 هزار و 500 آواره سوری می‌شود.

براساس آمار سازمان ملل تاکنون کشورهای ثروتمند جهان متعهد شدند تا تنها پذیرای یک درصد از جمعیت آوارگان سوری که ماه گذشته میلادی از سه میلیون نفر فراتر رفت، باشند.

گروه آکسفام همچنین از کشورهای ثروتمند خواست تا کمک‌های خود به بحران سوریه را افزایش دهند و در عین حال تاکید کرد بسیاری از کشورهای ثروتمند خیلی کمتر از سهم عادلانه آن‌ها به نسبت درآمد ملی این کشورها در کمک به حل این بحران مشارکت می‌کند.

انتهای پیام

کد N494105

وبگردی