آفتاب

روسیه پرواز تهدیدآمیز جنگنده‌های خود بر فراز کشتی کانادایی را رد کرد

روسیه پرواز تهدیدآمیز جنگنده‌های خود بر فراز کشتی کانادایی را رد کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک جنگنده‌ نیروی هوایی این کشور که اخیرا اقدام به پرواز برفراز یک کشتی جنگی کانادایی در دریای سیاه کرده‌ به این کشتی نزدیک نشده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، پیشتر رابرت نیکولسن، وزیر دفاع کانادا گفته بود که روز یکشنبه هفت سپتامبر یک جنگنده روس در فاصله نزدیکی برفراز کشتی جنگی تورنتو که در یک رزمایش بین‌المللی در دریای سیاه مشارکت می‌کرد، پرواز کرده است.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اظهار داشت: مسیر پرواز برنامه‌ریزی شده یک جنگنده Su-24 و An-26 روسیه با منطقه حضور کشتی جنگی تورنتوی نیروی دریایی کانادا تلاقی داشته اما این جنگنده‌ها به این کشتی جنگی خارجی نزدیک نشدند.

به گفته وی این جنگنده‌ها اقدام به اجرای پروازی برنامه‌ریزی شده بر فراز آب‌های بی‌طرف در نزدیکی مرز کشور روسیه کرده‌اند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اظهار داشت: تمامی پروازهای ما در مطابقت دقیق با قوانین بین‌المللی مربوط به استفاده از حریم هوایی آب‌های بی طرف انجام می‌شوند.

این در حالی است که از تاریخ هشت سپتامبر رزمایشی با حضور کشتی‌های جنگی ناتو و اوکراین در این منطقه آغاز شده است. در این رزمایش کشتی‌های جنگی متعلق به کانادا، اسپانیا، آمریکا، فرانسه و ترکیه حضور دارند.

انتهای پیام

کد N494088

وبگردی