آفتاب

کنیا 2 شهروند آلمانی مظنون به ارتباط با الشباب را بازداشت کرد

کنیا 2 شهروند آلمانی مظنون به ارتباط با الشباب را بازداشت کرد

تهران - ایرنا - گزارش های خبری در روز سه شنبه حاکی است که پلیس کنیا 2 شهروند آلمانی را به ظن ارتباط با گروه تروریستی الشباب سومالی بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نایروبی، 'جان مولائولو' افسر پلیس ارشد ضد تروریسم کنیا گفت که این 2 نفر در حالی که احتمالا قصد داشتند به آلمان بازگردند، در شهر نایروبی پایتخت کنیا بازداشت شدند.

وی افزود: ممکن است نیروهای خارجی بیشتری باشند که در حال حاضر به کشورهایشان باز می گردند، زیرا گروهی که برایش می جنگند در حال فروپاشی است.

براساس این گزارش، وزارت امور خارجه آلمان بازداشت 2 شهروند آلمانی را تایید کرد، اما اطلاعات بیشتری در مورد دلیل آن ارایه نداد.

گزارش ها حاکی است که شمار زیادی از اتباع خارجی در جبهه الشباب جنگیده اند.

این در حالی است که چندی پیش 'احمد عبدی گودان' سرکرده الشباب در جریان حمله هوایی آمریکا کشته شد و نیروهای اتحادیه آفریقا در کنار نیروهای دولتی سومالی نیز تهاجم گسترده ای علیه مواضع این گروه آغاز کرده اند.

سه شهروند آلمانی روز شنبه به اتهام ارتباط با الشباب و جنگیدن برای این گروه، پس از بازگشت به کشورشان بازداشت شدند.

سرویس دادستانی فدرال آلمان اعلام کرد که این افراد به اتهامات تروریستی در فرودگاه فرانکفورت بازداشت شدند و دادگاهی در آلمان حکم حبس قبل از محاکمه آنها را صادر کرد.

از سویی، چند تبعه غربی به ظن ارتباط با الشباب در شرق آفریقا بازداشت شده اند و حال آنکه کنیا به عنوان نقطه ترانزیت اصلی به کشور جنگ زده سومالی در شاخ آفریقا تلقی می شود.

رسانام**9109**1010
کد N494054

وبگردی