آفتاب

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعاهای واهی سودان

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعاهای واهی سودان

در پی اتهامات بی‌اساس برخی مراجع و رسانه‌های سودان نسبت به فعالیت‌های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارطوم، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان فعالیت رایزنی فرهنگی کشورمان در سودان را قانونی خواند و نسبت به طراحی برخی جریانات شناخته شده و دشمنان روابط دیرینه دو کشور ابراز تاسف کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرضیه افخم با مردود شمردن تلاش برای گسترش افکار طایفه‌یی و تفرقه افکنانه، بر ضرورت گام برداشتن در مسیر تقویت روابط و دوستی میان کشورهای اسلامی تاکید کرد.

او با اشاره به این که همکاری‌های فرهنگی، بخش کوچکی از روابط دو کشور را تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: فعالیت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارطوم در چارچوب توافقات رسمی دو کشور و در قالب قوانین و مقررات حاکم بر سودان بوده است.

وی افزود: همچنان‌که طرف‌های ذی‌ربط سودانی نیز اطلاع دارند ادعاهای واهی مطرح شده اخیر پیرامون فعالیت و حیطه اقدامات رایزنی فرهنگی کشورمان که تنها در خارطوم بوده و هیچ‌گونه شعبه و دفتری در سایر ایالت‌های این کشور ندارد، در راستای تحریکات برخی گروه‌های مشکوک سیاسی سودان و نیز جریانات افراطی منطقه‌یی و متاسفانه در سایه مشکلات اقتصادی و سیاسی این کشور، صورت پذیرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه تقویت برخی جریانات سیاسی خاص در سودان را که سعی در تخریب روابط دوجانبه دارند مورد اشاره قرار داد و افزود: اطمینان داریم دولت سودان اجازه نخواهد داد جریانات و اشخاصی که خیرخواه ایران و سودان نیستند، موجبات واگرایی دو کشور و تاثیرگذاری منفی بر سایر زمینه‌های روابط دوجانبه را فراهم کنند.

او در همین چارچوب نسبت به ورود افکار و اندیشه‌های مخرب تکفیری به سودان و تلاش جریان‌هایی برای سوق دادن سودان به سوی بحران ابراز نگرانی کرد.

لازم به ذکر است که در همین چارچوب و از ساعات اولیه اقدام سودان، سفیر سودان در تهران تاکنون دو بار از سوی وزارت امور خارجه کشورمان احضار و مراتب اعتراض و ناخرسندی جمهوری اسلامی ایران و ضرورت تصحیح روند جاری به وی ابلاغ شد.

انتهای پیام

کد N494015

وبگردی