آفتاب

عربستان بزرگترین سفارتخانه خود در جهان را افتتاح کرد

عربستان بزرگترین سفارتخانه خود در جهان را افتتاح کرد

وزیر خارجه عربستان مقر جدید سفارت این کشور در قاهره را با حضور وزیر خارجه مصر افتتاح کرد، این مقر بزرگترین مقر دیپلماتیک عربستان در جهان به شمار می‌آید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط، سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان مقر جدید سفارت این کشور در قاهره را که با مساحتی حدود 45 هزار مترمربع، یکی از بزرگترین ساختمان‌های سفارت‌ها در جهان محسوب می‌شود، افتتاح کرد.

این مقر جدید شامل برج اداری متشکل از 24 طبقه و با ارتفاع 84 متر و برج مسکونی برای کارمندان و مدیران دفتر سفارت که متشکل از 17 طبقه با ارتفاعی حدود 60 متر، تشکیل می‌شود و همچنین شامل ساختمان‌ خدمات عمومی دو طبقه‌ای نیز می‌باشد.

این ساختمان جدید که در مجاورت مجتمع امنیتی استان الجیزه مصر قرار دارد از زیبایی و معماری منحصر به فردی در سطح جهانی برخوردار است و پیشرفته‌ترین تجهیزات را دارد که می‌تواند به ارائه کمک و خدمات کنسولگری به مصری‌ها و خدمات رسانی به اتباع عربستانی در مصر بپردازد.

سعود الفیصل در سخنرانی خود به مناسب افتتاح مقر جدید سفارت عربستان در مصر، از دولت مصر و تمامی مسئولانی که به روند برپایی این مقر جدید کمک کرده‌اند، قدردانی و از وجود روابط خوب میان مصر و عربستان ابراز خرسندی کرد.

سامح شکری، وزیر خارجه مصر نیز تاکید کرد: افتتاح مقر جدید سفارت عربستان در قاهره دلیلی بر تحکیم روابط میان دوکشور و وجود روابط دوستانه میان ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر است.

خالد بن سعود بن خالد، معاون وزیر خارجه عربستان نیز از دولت مصر به خاطر همکاری و حمایت از طرح افتتاح مقر جدید سفارت عربستان قدردانی کرد.

وی گفت: افتتاح مقر جدید سفارت عربستان منعکس کننده بخشی از روابط تاریخی میان مصر و عربستان است و این مقر، بزرگترین مقر هیات دیپلماتیک عربستان در جهان محسوب می‌شود.

در مراسم افتتاحیه مقر جدید سفارت عربستان در قاهره، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب و چند تن از وزرای خارجه برخی کشورهای عربی و سفرای آن‌ها در مصر حضور یافتند.

انتهای پیام

کد N494008

وبگردی