آفتاب

نخست‌وزیر خرافاتی تایلند؛ کمک ارواح و فنگ شوی برای نابودی انرژی‌های منفی

نخست‌وزیر خرافاتی تایلند؛ کمک ارواح و فنگ شوی برای نابودی انرژی‌های منفی

نخست وزیر تایلند برای نقل مکان به محل اقامت نخست وزیر در بانکوک هر کاری انجام می‌دهد تا تمامی چالش‌ها و انرژی‌های منفی نهان را از بین ببرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال پرایوت چان ‌اوچا 60 ساله، نخست وزیر تایلند از 22 مه سال جاری میلادی که هدایت یک کودتای نظامی برای سرنگونی دولت را برعهده داشت همانند سیاستمداران و ژنرال‌های پیشین به ارواح و غیبگویی اعتقاد دارد.

همراهان نخست‌وزیر روز دوشنبه مجسمه‌های بودا و نمادهای مذهبی را برای آوردن شانس به محل سکونت نخست وزیر منتقل کردند.

به نظر می‌رسد اعتقادات نخست‌وزیر جدید از آیین‌های مرسوم و متداول فراتر رفته چرا که ژنرال پرایوت در چند روز گذشته در مقابل جمعی از حاضرین از سر تا نوک انگشت پا در آب مقدس فرو رفت و گفت، این اقدام را انجام می‌دهد چرا که دشمنانش قصد داشتند تا وی را نفرین کنند.

مقامات ارتش تایلند می‌گویند، اعتقادات وی نسبت به جهان معنوی، ارواح و آیین‌ها برای دفع شیاطین و نیروهای بد بعید است که برسیاست‌ دولت تاثیر بگذارد.

معاون سخنگوی ارتش تایلند گفت: ژنرال پرایوت نیز همانند اکثر مردم تایلند احترام بسیاری برای ارواح و جهان معنوی قائل است اما سیاست‌های او براساس ضرورت، عمل گرایی و نیازهای مردم اتخاذ می‌شود.

ساعت نقل مکان نخست‌وزیر برای امروز (سه شنبه) برنامه‌ریزی شده است. کابینه پرایوت کار خود را در ساعت 9 صبح امروز (سه شنبه) 9 سپتامبر سال 2014 میلادی آغاز می‌کند؛ عدد خوش یمنی در کشوری که اعداد همه چیز هستند. عدد 9 در تایلند عدد شانس و به معنای پیشرفت است.

اسباب و وسایل دفتر پرایوت براساس اصول فنگ شویی چیده شده است، نوعی از آیین و اعتقاد چینی‌ها که جهان از پنج عنصر زمین، آب، آتش، چوب و فلز تشکیل شده است.

یکی از معاون‌های نخست وزیر گفت: میز کار ژنرال پرایوت در قسمت شرقی اتاق کارش قرار گرفته چرا که گمان می‌رود که این اقدام به دستیابی به راه حل‌های سریع در دولت کمک می‌کند. رنگ این ساختمان غالبا سبز است چرا که این رنگ ارتش است و ژنرال پرایوت به عنوان فرمانده ارتش با این رنگ احساس آرامش و راحتی می‌کنند.

همراهان نخست وزیر تایلند سه مجسمه بودا را در ساختمان مرکزی این مجتمع قرار داده‌اند تا "جادوی سیاه" را از بین ببرد.

منتقدان می‌گویند، وجود این اعتقادها به دموکراسی لطمه می‌زند و سیاست‌ها باید با توجه به وضعیت و شرایط زندگی مردم اتخاذ شوند نه اعتقادهای سیاستمداران.

یکی از تحلیل‌گران در اندیشکده‌ یگان اطلاعاتی سیام گفت: استفاده از ستاره شناسان برای تعیین روز و تاریخ مناسب برای انجام اقدامات مهم از جمله کودتا امر غیرعادی نیست. تنها ژنرال پرایوت چنین باورهایی ندارند بلکه تمامی رهبران تایلند چنین عقایدی دارند و این می‌تواند خطرناک باشد چرا که به جای تحلیل شرایط براساس حقایق و وضعیت سیاسی آن‌ها به خرافات تکیه می‌کنند.

انتهای پیام

کد N493925

وبگردی