آفتاب

حمله طالبان به مقر نیروی دریایی پاکستان در کراچی

حمله طالبان به مقر نیروی دریایی پاکستان در کراچی

مقامات پاکستان امروز(سه‌شنبه) اعلام کردند در حمله شبه‌نظامیان به یکی از مراکز نیروی دریایی در بندر کراچی یک افسر پاکستانی و دو شبه‌نظامی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یکی از سخنگویان نیروی دریایی پاکستان در بندر کراچی گفت، این تاسیسات به شدت تحت تدابیر امنیتی قرار دارد اما در حمله‌ای که روز شنبه به این تاسیسات شد یک افسر و شش دریانورد نیز زخمی شده و چهار مهاجم باقی مانده دستگیر شده‌اند.

پس از آنکه مظنونین مورد بازجویی قرار گرفتند، نیروی دریایی کراچی در بیانیه‌ای گفت، آژانس‌های اطلاعاتی به همدستان و شریک جرم این مظنونین حمله کرده و بخش اعظم تسلیحات و مهمات را کشف و باز پس گرفتند.

شهید‌الله شهید، سخنگوی طالبان پاکستان امروز در گفتگوی تلفنی با رویترز مسوولیت این حمله را پذیرفت. پیشتر هیچ گروهی مسوولیت این حمله را که به مدت سه روز مخفی نگه داشته شده بود، به عهده نگرفته بود اما مقامات، طالبان پاکستان را مقصر آن می‌دانستند.

طالبان در حال حاضر تهدید کرده که علیه عملیات نظامی ارتش در وزیرستان شمالی دست به واکنشی خونین می‌زند. این حمله تازه‌ترین حمله طالبان به تاسیسات مهم در سال‌های اخیر محسوب می‌شود که شامل حمله به یکی از پایگاه‌های نیروی دریایی کراچی در سال 2011 میلادی و مقر ارت در سال 2009 میلادی است.

وزیرستان شمالی یکی از پایگاه‌های مهم تحریک طالبان پاکستان بوده است و ارتش اسلام آباد گفت، از زمان آغاز این عملیات بیش از 900 شبه نظامی و 82 سرباز کشته شدند.

انتهای پیام

کد N493892

وبگردی