آفتاب

کشف یک مورد مشکوک به ویروس ابولا در ایتالیا

کشف یک مورد مشکوک به ویروس ابولا در ایتالیا

رم - ایرنا - یک مورد مشکوک به ویروس ابولا در ایتالیا کشف شد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری 'رای نیوز24'، یک زن 40 ساله تبعه نیجریه در ایتالیا، در پی علایم ابتلا به این ویروس در بیمارستانی در 'چیویتانوئووا' در استان مارکه در مرکز ایتالیا بستری شد.

این زن هفته گذشته از نیجریه وارد ایتالیا شده بود و پس از علایم مربوط به ابتلا به این ویروس، تب خونریزی دهنده، بلافاصله در بیمارستان بستری شد و به زودی نیز به بیمارستان دیگری در شهر انکونا منتقل می شود .

'مارچلو تاویو' از بخش بیماری های عفونی بیمارستان انکونا تایید کرد که این یک مورد مشکوک به بیماری ابولا است و هم اکنون نیز تحت آزمایش قرار دارد و تا فردا (چهارشنبه) نتیجه قطعی آن معلوم می شود.

در اواخر ماه جولای گذشته نخستین مورد بیماری ابولا در نیجریه از سوی سازمان جهانی بهداشت کشف شد. نیجریه چهارمین کشور آفریقایی پس از سیرالئون، گینه و لیبریا (کشوری با 2 هزار مورد ابتلا به ویروس ابولا که یک هزار قربانی داشت) است.

نیجریه جزو کشورهایی است که در آن خطر ابتلا به ویروس ابولا بالا است. در آفریقا مجموعا 22 میلیون نفر در مناطق خطرناک از نظر ابتلای به این ویروس از حیوانات به انسان زندگی می کنند.

کمیسیون اروپا نیز امروز 3 میلیون یورو دیگر برای مقابله با اپیدمی ابولا در آفریقای غربی اختصاص داد و مجموعا کمک های خود را به 147 میلیون یورو رساند.

بیماری ابولا (Ebola) یک بیماری ویروسی است که از سوی ویروس ابولا ایجاد می شود. این ویروس از خانواده فیلوویروس ها است که پس از وارد شدن به بدن ، نوعی بیماری تب دار و خونریزی دهنده ایجاد می کند که در 50 تا 90 درصد از موارد موجب مرگ بیمار می شود.

اروپام*5*461**1144**1010
کد N493878

وبگردی