آفتاب

روحانی لبنانی: ایران محور وحدت جهان اسلام است

روحانی لبنانی: ایران محور وحدت جهان اسلام است

تهران- ایرنا- ˈمحمد عبدالعالˈ از ائمه جماعات جنوب لبنان با اشاره به اهمیت وحدت امت اسلامی به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر تقویت مقاومت فلسطین، جایگاه و نقش جمهوری اسلامی ایران در این زمینه را محوری خواند.

عبدالعال در حاشیه برگزاری همایش بین المللی علمای اسلام در حمایت از فلسطین به خبرنگار ایرنا گفت: حمایت اشکال مختلفی دارد که در راس آنها حفظ وحدت امت اسلامی است.

وی با بیان این که 'ایران محور وحدت جهان اسلام است و به مهمترین مسئله جهان اسلام یعنی فلسطین توجه خاص دارد'، تاکید کرد که بسیاری از کشورها در حمایت از فلسطین به شعار بسنده می کنند، اما ایران تنها کشوری است که حمایت از فلسطین را در زمینه های مختلف در عمل ثابت کرده و به دنبال سربلندی اسلام است.

این شخصیت لبنانی با تاکید بر ضرورت وحدت سیاسی همه کشورهای اسلامی در حمایت از مقاومت، این کشورها را به اجتناب از اختلافات جزئی فراخواند.

وی افزود: 'مسلمانان با وحدت خود نه تنها رژیم صهیونیستی را در اجرای طرح های شوم خود ناکام می گذارند، بلکه امکان فعالیت را از مزدوران آن هم سلب می کنند.'

همایش بین المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین امروز با حضور 200 اندیشمند از 53 کشور آغاز به کار کرد و فعالیت آن با تشکیل پنج کمیسیون تخصصی تا فردا ادامه می یابد.

رسانام** 1453**2017
کد N493877

وبگردی