آفتاب
شیخ نعیم قاسم:

حزب الله با ورود به سوریه معادلات منطقه ای را دچار تغییر کرد

حزب الله با ورود به سوریه معادلات منطقه ای را دچار تغییر کرد

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما برای پیروزی عجله ای نداریم اما مهم این است که روش ما درست باشد؛ حزب الله نه تنها سرزمینی را آزاد کرد بلکه معادلات منطقه ای را نیز دچار تغییر کرد.  

به گزارش خبرنگار مهر، شیخ نعیم قاسم امروز سه شنبه در سخنانی در همایش بین المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین، با تقدیر از برگزاری این همایش و با اشاره به پیروزی اخیر مقاومت غزه در برابر رژیم صهیونیستی، بیان داشت: مردم غزه به پیروزی بزرگی در این دوره تاریخی دست یافتند برای این که بار دیگر تاکید کنند که جبهه مقاومت اسلامی در راس جبهه مقابله با رژیم صهیونیستی است و ما باید از آن حمایت کنیم.  
 
وی با بیان این که غزه تا کنون ۳بار در برابر این رژیم به موفقیت دست یافته است، خاطرنشان کرد: پیروزی اخیر نقطه تحولی بود که به وجود آمد چون تلاش اسرائیل برای قانونمند کردن این تجاوز را نقش بر آب کرد.  
 
معاون دبیرکل حزب الله افزود: این پیروزی پایدار خواهد بود و مقدمه بازگشت قدس به دامان جهان اسلام را فراهم می کند؛ اگر فلسطین پیروز شود موفقیت همه جهان اسلام خواهد بود چون همه تحولات قرن اخیر در جهان اسلام ناشی از اشغال فلسطین توسط اسرائیل است.  
 
وی در ادامه با تقدیر از نقش ایران، سوریه، و محور مقاومت اسلامی در حمایت از فلسطین، و تاکید بر مسئله وحدت اسلامی، تصریح نمود: وحدت اسلامی اصل است و نباید به دلیل اختلافات سیاسی کوچکترین خدشه ای به آن وارد شود؛ اصل این است که مسلمانان با وحدت کنار یکدیگر جمع شوند و خود را برای مرحله آتی آماده کنند. 
 
شیخ نعیم قاسم در ادامه با اشاره به مسئله تکفیر در منطقه، تاکید کرد: تکفیریها خطری اسلامی و انسانی هستند و از سوی دیگر چهره اسلام اصیل محمدی را که از سوی ایران و حامیان مقاومت نمود می یابد منحرف می سازند؛ کسانی که تکفیریها را تبرئه می کنند شریکان زیانکار انان هستند؛ وکسانی که نسبت به حق سکوت می کنند بر ضد اسلام اقدام کرده اند.  
 
وی افزود:داعش به نهایت خود رسیده و گروههای تکفیری از هم پاشیده شده است و ما باید با اتحاد و یکپارچگی این جریانها را نابود کنیم .  
 
معاون دبیرکل حزب الله در ادامه گفت: ما برای پیروزی عجله ای نداریم اما مهم این است که روش ما درست باشد؛ حزب الله نه تنها سرزمینی را آزاد کرد بلکه معادلات منطقه ای را نیز دچار تغییر کرد.  
 
وی در پایان تاکید کرد:تاکید بر نقش اسلام در مسائل مختلف، اهتمام به مسئله فلسطین، اعتماد به مقاومت به عنوان یک اصل، تمسک به روش جمهوری اسلامی ایران و امام خمینی و رهبری امام خامنه ای و تمسک به وحدت مهمترین مسائلی است که باید در این همایش مدنظر قرار گیرد.
 
کد N493749

وبگردی