آفتاب

باهنر: غربی‌ها کوتاه نیایند، تحریم‌ها را دور می‌زنیم تا برای ما به سکوی پرش تبدیل شوند

باهنر: غربی‌ها کوتاه نیایند، تحریم‌ها را دور می‌زنیم تا برای ما به سکوی پرش تبدیل شوند

ایرنا نوشت:

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم‌ها علیه ملت ایران اقدامی ظالمانه است، گفت: اگر غربی‌ها براین حرکت ظالمانه خود پافشاری کنند، تحریم‌ها را دور می‌زنیم.

محمدرضا باهنر روز سه‌شنبه در نخستین همایش کشوری تعاون و ساماندهی کارگران ساختمانی در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج افزود: تحریم یک کار ظالمانه و ضد حقوق بشری و اهرم زورگویی توسط استکبار جهانی علیه ملت‌های مستقل است که ما اگر بخواهیم از این تحریم‌ها عبور می‌کنیم.

وی ادامه داد: ملت ما نشان داده هر جا که متمرکز شده موفقیت‌های بالایی داشته است.

وی بیان کرد: اگر چه نفت و کشتیرانی در محور تحریم‌ها قرار دارد، اما عمده فشارهای دشمن بر حوزه فناوری‌های نوین مانند نانو و بایو تکنولوژی متمرکز شده که خوشبختانه بیشترین و پرقدرت‌ترین پیشرفت کشور ما در همین زمینه‌ها است.

باهنر گفت: امروز ایران اسلامی به رغم تحریم‌ها در بخش‌های نظامی مانند ساخت موشک‌های دور برد، هواپیماهای بدون سرنشین و سایر بخش‌ها در جهان پشیرفت‌های ارزشمندی دارد و این نشان از قدرت فناوری و خلاقیت مردم این آب و خاک را دارد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در یک کلام تحریم‌های ظالمانه و ضد حقوق بشری باید برطرف شود و اگر این روند کنار گذاشته نشود، همه آن‌ها را دور می‌زنیم و این تحریم‌ها برای ما به یک سکوی پرش و اوج گرفتن، تبدیل می‌شود.

باهنر در بخش دیگری از سخنانش، روند سیاستها و همکاری دولت یازدهم با مجلس شورای اسلامی را خوب توصیف کرد و گفت: اگر چه برخی برنامه‌ها تحت تاثیر تحریم‌های ظالمانه قدرت‌های استکباری است اما نباید همه تصمیم‌ها و بی برنامگی‌ها را متاثر از تحریم‌ها بدانیم.

وی تاکید کرد: رفع همه مشکلات کشور به مجموعه‌ای از اراده‌ها نیاز دارد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی گفت: این رویه به ما هشدار داد در کشورمان امکانات زیادی مانند معادن، جنگل ها و غیره داریم و این سرزمین وسیع و پهناور است که برخی از کشورها اروپایی حتی به اندازه استان البرز وسعت و منابع ندارند.

باهنر ادامه داد: کشور ما دو هزارو ۵۰۰ کیلومتر ساحل دارد و مهم‌تر از همه، نیروی انسانی با اراده داریم که هر زمان اراده کنیم، در جای جای کشور کارهای بزرگ انجام می‌دهیم.

وی بر اطاعت از قانون و قانون‌پذیری تاکید کرد و گفت: برای نظم‌دهی به امور باید همه مطیع قانون باشیم، اگر قانونی اعمال شود و همه افراد جامعه از آن متضرر شوند باید آن را تغییر یا اصلاح کرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اکنون اراده مجلس بر آن است که هیچ قانون جدیدی تصویب نشود، لیکن نقص قوانین گذشته برطرف شود.

وی افزود: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب ۱۰ برابر قبل از انقلاب در مجلس قانون تصویب شده است و ما الان قوانین را ساماندهی می‌کنیم.

باهنر گفت: برخی قوانین مربوط به قشرهای مختلف تصویب شده که باید اصلاح شوند.

وی ادامه داد: قوانین مربوط به کارگران ساختمانی و تشکل‌های ساختمانی از این گروه هستند، بیمه کارگران ساختمانی از قوانینی است که مجلس آن را تصویب کرده لیکن دولت‌ها به علت مشغله کاری به فکر اجرای این قانون نبودند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان‌های بیمه‌ای کشور نیز به بهانه نبود ساختار قانونی، بیمه کارگران را اجرا نکردند که باید بسترهایی که مجلس و دولت فراهم کرده‌اند این افراد از آن بهره مند شوند.

وی ادامه داد: باید بسترهای لازم قانونی و امکاناتی دراختیار قشر کارگر قرار گیرد که البته در استان البرز در این زمینه شاهد شروع خوبی هستیم.

 

45503

کد N493718

وبگردی