آفتاب

اعلام حمایت ایتالیا از دولت جدید حیدر العبادی در عراق

اعلام حمایت ایتالیا از دولت جدید حیدر العبادی در عراق

رم - ایرنا - ˈفدریکا موگرینیˈ وزیر امور خارجه ایتالیا و مسوول آتی سیاست خارجی اتحادیه اروپا، حمایت کشورش را از دولت جدید عراق اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، در پی رای اعتماد روز گذشته پارلمان عراق به دولت جدید العبادی نخست وزیر این کشور، وزیر خارجه ایتالیا در بیانیه ای از دولت جدید عراق اعلام حمایت کرد.

موگرینی در این بیانیه افزود: پس از ماه ها درگیری و بی ثباتی سیاسی ، به نظر می رسد که عراق راه جدیدی را در پیش گرفته باشد و امید است که رای اعتماد اخذ شده از سوی دولت حیدر العبادی که در آن نمایندگان تمامی جوامع عراقی حضور دارند، سبب یک دگرگونی و تحول در این کشور شود.

موگرینی افزود: ایتالیا در کنار ملت عراق است و به حمایت از آشتی ملی که به العبادی واگذار شده و همچنین تلاش ها برای مقابله با داعش و کمک از طریق مداخله بشردوستانه به مردم ادامه می دهد .

وی گفت: این تعهدی است که ایتالیا به همراه کشورهای زیاد دیگری اتخاذ کرده و امیدواریم که بتواند از دولت وملت عراق در آروزی رسیدن به صلح و ثبات حمایت کند.

مجلس عراق در جلسه دوشنبه شب خود به حیدر البعادی رای اعتماد داد. وی موفق شد 177 رای از 328 نماینده را کسب کند. در نشست مجلس عراق 289 نفر حضور داشتند. از مجموع 289 نماینده حاضر در جلسه دیشب 177 نماینده به حیدر العبادی به عنوان نخست وزیر جدید عراق رای اعتماد دادند و برنامه دولت را مورد تایید قرار دادند و بدین ترتیب وی از امروز (سه شنبه ) بطور رسمی نخست وزیر عراق شده است.

العبادی مبارزه با تروریست های داعش را اولویت دولت جدید اعلام کرده است . این در حالی است که اسامی وزیر کشور و دفاع هنوز اعلام نشده است.

بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه ایتالیا نیز به تازگی در مراسمی حزبی که در شهر بولونیا در شمال ایتالیا برگزار شد ، با بصدا درآوردن زنگ خطر در پایتخت های اروپایی گفت: حق با آنهایی بود که از بازگشت تاریخ به عقب واهمه داشتند. همه ما باید آگاه باشیم که امکان وقوع جنگ حتی در خاک اروپا نیز وجود دارد.

مسوول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در رابطه با اقدامات تروریستی داعش، گفت : این اقدامات ربطی به دین اسلام ندارد. علیه داعش هیچگونه جنگ مذهبی و دینی وجود نداشته و بحث نوبت سوم جنگ در عراق نیز مطرح نیست.

گروه تروریستی داعش که دست پرورده غرب و برخی کشورهای عربی منطقه بوده جنایات هولناکی را در سوریه و عراق مرتکب شده است.

اروپام*1*461**1010
کد N493709

وبگردی