آفتاب

نماینده مجلس: نگرش حاکم بر سیستم آموزشی کشور باید تغییر کند

نماینده مجلس: نگرش حاکم بر سیستم آموزشی کشور باید تغییر کند

سنندج - ایرنا - نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکید سیستم آموزشی ما صرفا بر دانش است و در زمینه پرورش ضعیف هستیم گفت: این نگرش حاکم بر سیستم آموزشی کشور باید تغییر کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'حامد قادرمرزی ' روز سه شنبه در آیین معارفه رییس دانشگاه فرهنگیان کردستان در سنندج افزود: ویژگی آموزش و پرورش نوین تاکید بر آموزش ارزش های انسانی است و برای تحقق این مهم باید سیستم پرورشی را تقویت کرد.

وی گفت: هدف غایی در سیستم تعلیم و تربیت که دانشگاه فرهنگیان نیز جزیی از آن است، تعلیم و تربیت انسان فرداست و این مهم اهمیت کار معلم و آموزش و پرورش را می رساند.

نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروزه آموزش در سیستم تربیتی ما فقط برای یادگیری است و به اصل موضوع که تربیت و پرورش است توجه نمی شود و این مساله نیازمند بازنگری اساسی است.

قادرمرزی با بیان اینکه سیستم تعلیم و تربیت باید تفکر و انسان منهای عقیده را به دانش آموزان یاد دهد گفت: دانش آموزان باید یاد بگیرند که اشیاء، موجودات و فعالیت ها هر کدام در جای خود قابل احترام هستند.

وی افزود: کار معلم بیش از هر چیز در پرورش انسان هایی که در تنش و تضاد میان جوامع محلی و جهانی، تنش میان سنت ها و تجدد و تنش میان مادیات و معنویات قرار دارند، نمایان است.

به گفته وی به طور متوسط روزانه 164 هزار صفحه مطلب و موضوع جدید در دنیا منتشر می شود که بسیاری از این مطالب در تضاد با یکدیگر قرار دارند.

در ادامه این آیین از خدمات یکساله 'محی الدین امجدیان' تقدیر و 'مسعود الماسی' به عنوان رییس جدید دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مدرس کردستان معرفی شد.

533/7348 / 1539
کد N493689

وبگردی