آفتاب

فرانسه آزمایش دریایی ناو میسترال روسیه را متوقف کرد

فرانسه آزمایش دریایی ناو میسترال روسیه را متوقف کرد

تهران– ایرنا- آزمایش دریایی نخستین ناو میسترال که قرار است فرانسه به روسیه تحویل دهد، برای چند روز به حالت تعلیق درآمد.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری فرانسه از پاریس، خبر تعلیق چند روزه ناو میسترال امروز در حالی توسط منابع آگاه و بی نام انتشار یافت که تحویل این ناو به روسیه به دلیل وضعیت اوکراین مناقشه برانگیز شده بود.

'ولادی وستوک' (Vladivostok) اولین ناو قرارداد پاریس - مسکو در تاریخ 5 مارس (14 اسفند ماه) نخستین آزمایش های دریایی خود را پشت سر گذاشت و قرار بود فردا (چهارشنبه) به مدت 9 روز و به همراه 400 ملوان روس آموزش دیده در فرانسه در بندر 'سن نزر' (Saint-Nazaire) آزمایش دریایی دیگری را پشت سر بگذارد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: دلیل این تعلیق چند روزه احتمالا فنی است و ارتباطی به مسائل سیاسی که در مورد وضعیت اوکراین به وجود آمده ندارد.

بر پایه این گزارش، این خبر دو روز پس از تظاهرات موافقان و مخالفان تحویل ناو میسترال به مسکو در فرانسه منتشر شده است.

مقام های فرانسه که بارها اعلام کرده بودند قرارداد فروش دو ناو میسترال که چند سال قبل منعقد شده و بر پایه قوانین بین المللی و ملی، این قرارداد امضا و وجه آن نیز پرداخت شده، باید محترم شمرده شود، هفته گذشته اعلام کردند در حال حاضر اقدامات روسیه در شرق اوکراین مانع از تحویل ناو به این کشور در پاییز امسال می شود.

قرارداد فروش دو ناو برنامه ریزی و فرماندهی با ویژگی حمل بالگرد به روسیه در زمان ریاست جمهوری 'نیکلا سارکوزی' در سال 2011و به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون یورو امضا شد.

ولادی وستوک که قرار است در ماه اکتبر تحویل داده شود، قبل از پیوستن به ناوگان روسیه در اقیانوس آرام، در سال 2015 در سن پترزبورگ مسلح خواهد شد.

اروپام ** 9053**1485** 1337
کد N493627

وبگردی