آفتاب
کنفرانس نقش علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین

امام جمعه نجف: امت مسلمان خودشان مقاومت را برعهده گرفته‌اند و نیازی به دولت‌ها ندارند

امام جمعه نجف: امت مسلمان خودشان مقاومت را برعهده گرفته‌اند و نیازی به دولت‌ها ندارند

امام جمعه نجف اشرف با بیان این که پس از انقلاب اسلامی ایران خط مقاومت به سمتی رفت که ملت‌ها خودشان مقاومت را بر عهده گرفتند، افزود: با حرکتی که امام خمینی (ره) در دنیای اسلام انجام داد دیگر نیازی به حمایت دولت‌ها نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید صدرالدین قبانچی، امام جمعه نجف اشرف، صبح امروز (سه‌شنبه) در کنفرانس بین‌المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین، اظهار کرد: فتنه امروز در جهان اسلام فتنه جدیدی است با لباس دین اسلام و مسلمانی که می‌خواهد جامعه اسلامی را تخریب کند. لذا علمای اسلام باید بدانند که با فتنه جدیدی روبه‌رو هستند.

او در ادامه با اشاره به پیروزی‌های سه‌گانه مردم عراق در سال‌های اخیر، گفت: شکست دادن اشغالگران و خارج کردن آنان از عراق، پیروزی در صحنه نبرد با گروه داعش و شکست دادن آن‌ها که نمونه آن در شهر آمرلی اتفاق افتاد و هم‌چنین پیروزی در صحنه انتخابات و تحولات سیاسی توسط مردم عراق و تمامی جریان‌های سیاسی به منصه حضور رسید.

به گزارش ایسنا، در ادامه این کنفرانس بین‌المللی شیخ فاضل مالکی، از علمای برجسته عراق با بیان این‌که مقاومت دارای دو رکن اصلی است، اظهار کرد: یکی از ارکان مقاومت تضعیف دشمن و دیگری حمایت از مظلوم است. ما باید در بعد مادی و معنوی از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنیم. مقاومت ما باید شکل رسانه‌یی نیز داشته باشد. ما باید در تمام صحنه‌ها از مقاومت حمایت کنیم.

شیخ فاضل مالکی در پایان گفت: هیچ مفتی در هیچ یک از سرزمین‌های اسلامی مقاومت را سرزنش نمی‌کند چرا که علمای واقعی همواره از مقاومت حمایت می‌کنند و اگر امت اسلامی نخواهد از مقاومت حمایت کند دیگر نامش امت اسلامی نیست. ما علمای اسلام باید از خدا بخواهیم که در راستای مقاومت به ما کمک کند.

انتهای پیام

کد N493585

وبگردی