آفتاب
نیویورک تایمز گزارش داد:

جزئیات استراتژی سه گانه آمریکا برای مقابله با داعش

جزئیات استراتژی سه گانه آمریکا برای مقابله با داعش

رئیس جمهور آمریکا فردا چهارشنبه استراتژی این کشور برای مقایله با گروه تروریستی داعش را اعلام می کند اما روزنامه نیویورک تایمز اقدام به پیشگویی در مورد این راهبرد که ممکن است سه سال طول بکشد کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نیویورک تایمز در گزارش خود می نویسد: دولت آمريکا در حال آماده‌ سازی خود برای اجرای کارزاری گسترده عليه گروه داعش در عراق و سوريه است که شامل سه مرحله بوده و اجرای کامل آن ممکن است سه سال طول بکشد.

به نوشته این روزنامه اجرای این استراتژی سه گانه حتی تا پایان دوران ریاست جمهوری باراک اوباما طول می کشد.

اوباما قرار است امروز سه شنبه با رهبران کنگره آمريکا از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات ديدار و يک روز بعد یعنی در سيزدهمين سالگرد حمله تروريستی ۱۱ سپتامبر، راهبرد خود برای نبرد با داعش را اعلام کند.

بر اساس این گزارش، جزئیات استراتژی سه گانه اوباما برای مقابله با داعش به صورت زیر است:

مرحله اول، حملات هوايی عليه مواضع داعش در شمال و غرب عراق که در حمايت از اقوام و اقليت های دينی اين کشور و نیروها و تسهيلات نظامی، ديپلماتيک و اطلاعاتی آمريکایی مستقر در عراق خواهد بود.

اين عمليات از ماه گذشته آغاز شده و در اين مدت نيروی هوايی آمريکا، بيش از ۱۴۵ حمله عليه نيروها و مواضع داعش  انجام داده است.

مرحله بعد که قرار است پس از تشکيل دولت فراگير در عراق آغاز شود، شامل شدت بخشيدن به تلاشها برای آموزش، مشاوره و تجهيز نيروهای مسلح عراق، پيشمرگ های کرد و احتمالا قبايل سنی اين کشور خواهد بود.

نیویورک تایمز در ادامه می نویسد: سخت ترين و جنجالی ترين مرحله اين عمليات، نابودی پناهگاه ها و مقرهای عملياتی داعش در داخل سوريه است که ممکن است تا پيش از پايان دوران رياست جمهوری باراک اوباما تمام نشود.

چگونگی مبارزه با داعش يکی از محورهای اصلی اجلاس اخير رهبران سازمان پيمان آتلانتيک شمالی (ناتو) در ولز بريتانيا نيز بود و پس از اتمام آن اوباما از تشکیل ائتلافی جهانی برای مقابله با آن خبر داد و گفت که در این ائتلاف دست کم 9 کشور حضور دارند.

کد N493582

وبگردی