آفتاب

کره جنوبی درصدد ازسرگیری مذاکرات امنیتی با ژاپن است

کره جنوبی درصدد ازسرگیری مذاکرات امنیتی با ژاپن است

تهران- ایرنا - یک مقام ارشد دولت کره جنوبی اعلام کرد که کشور متبوعش تلاش می کند گفت وگوهای متوقف شده با ژاپن را در ارتباط با مسایل امنیتی منطقه و بازدارندگی کره شمالی، تا پیش از پایان سال 2014 ازسرگیرد.

خبرگزاری 'کیودو' ژاپن به نقل از خبرگزاری 'یونهاپ' کره جنوبی افزود که این مقام ارشد کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود، همچنین گفت: لزوم رایزنی امنیتی برای اتخاذ یک خط مشی در سال جاری میلادی حس می شود.

برنامه دیدار مقامات ارشد و دفاعی دو کشور سال گذشته درنظر گرفته شده بود، اما با دیدار 'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن از معبد بحث انگیز 'یاسوکونی' و واکنش تند کره جنوبی متوقف شد.

دیدار بین مقامات ارشد وزارت خارجه و دفاع دو کشور در سال 1997 میلادی آغاز شد اما این دیدارها به سبب اختلافات ارضی و تاریخی از سال 2009 به حال تعلیق درآمد.

گفته می شود که در این گفت وگوها احتمالا تقویت همکاری بین دو کشور برای مقابله با آزمایش های موشکی کره شمالی و نیز تلاش ژاپن برای تقویت توان دفاعی اش با توجه به تفسیر تازه از قانون اساسی این کشور که امکان برگزاری رزمایش های مشترک را برای آن کشور فراهم می کند، مورد بحث قرار خواهد گرفت.

به گفته این مقام کره جنوبی، دو کشور وارد جزییات مسایل دفاع مشترک نخواهند شد، زیرا این مباحث هنوز قطعیت نیافته است.

رسانام**1533**7074**1392
کد N493512

وبگردی