آفتاب

20 سال حبس برای 2 رهبر اخوان‌المسلمین و حبس یک ساله برای 5 اخوانی دیگر

20 سال حبس برای 2 رهبر اخوان‌المسلمین و حبس یک ساله برای 5 اخوانی دیگر

دادگاهی در مصر دو تن از رهبران برجسته اخوان المسلمین را به 20 سال حبس محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشرة، دادگاهی در مصر محمد ابراهیم بلتاجی، عضو پارلمان سابق مصر و یکی از رهبران برجسته اخوان المسلمین و صفوت حجازی، مبلغ اخوان را به اتهام درگیری با دو افسر پلیس در میدان "رابعه العدویه" در مصر به 20 سال حبس محکوم کرد.

چند پزشک وابسته به اخوان المسلمین نیز به اتهام شکنجه یک افسر پلیس به 15 سال حبس محکوم شدند.

همچنین دادگاه نظامی مصر صفوت عبدالغنی، عضو شورای کنگره گروه اخوان المسلمین، علاء ابونصر، دبیرکل حزب "البناء و التنمیه، (شاخه سیاسی اخوان)، طه شریف، عضو دفتر پژوهش‌های حزب مذکور، رمضان جمعه و طارق عبدالمنعم، رهبران دیگر این حزب که همگی از رهبران "ائتلاف حمایت از مشروعیت" هستند به یک سال حبس و پرداخت 500 پوند (معادل 70 دلار) جریمه محکوم کرد.

به گزارش منابع قضایی، دادگاه مصر این افراد را به اتهام تلاش برای نفوذ به اراضی سودان از طریق مصر و به روش غیرقانونی محکوم کرد اما این حکم نهایی نیست.

همچنین این احکام در آستانه درخواست "ائتلاف حمایت از مشروعیت" از مصری‌ها برای برگزاری تظاهرات طی امروز (سه‌شنبه) صادر شد.

نیروهای گارد مرزی مصر متهمان مذکور را در 13 ژوئیه گذشته و زمانی که در تلاش بودند تا از طریق مرزهای جنوبی کشور به خارج نفوذ کنند، بازداشت کرد.

حزب "البناء و التنمیه" در بیانیه‌ای از حکم صادره در حق رهبران این حزب ابراز ناخرسندی و تاکید کرد که هیات دفاع در مقابل دادگاه عالی نظامی اقدامات لازم را برای دفاع از رهبران خود اتخاذ می‌کند.

از سوی دیگر، دادگاه کیفری قاهره محاکمه محمد بدیع، رهبر اخوان، خیرت شاطر، معاون وی و 15 تن دیگر از رهبران این گروه را که متهم به کشتن و در اختیار داشتن سلاح و مهمات و پیوستن به گروه مسلح در مقابل مقر "دفتر ارشاد" هستند به بیستم سپتامبر موکول کرد.

همچنین گزارش‌ها حاکی از این است که بر اثر انفجار بمب دست سازی در خودروی وابسته به نیروهای امنیت مرکزی در شهر "العریش" در شمال سینا، یک افسر پلیس کشته و 10 تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام

کد N493448

وبگردی