آفتاب

آل سعود بزرگترین سفارتخانه جهان را در قاهره بنا کرد

آل سعود بزرگترین سفارتخانه جهان را در قاهره بنا کرد

شاهزاده سعود الفیصل وزیر امور خارجه پادشاهی سعودی روز دوشنبه 8-9-2014 بزرگترین سفارتخانه این کشور را در قاهره پایتخت مصر افتتاح کرد. این بزرگترین سفارت سعودی در جهان است.

به گزارش وب سایت شبکه العربیه در این مراسم شخصیت های سیاسی مصری و خارجی زیادی حضور داشتند.

شاهزاده فیصل درمراسم افتتاحیه سفارتخانه جدید این کشورگفت: "این ساختمان نه تنها سفارت پادشاهی سعودی با امکانات مربوطه می باشد بلکه تمام دوایر موجود در پادشاهی سعودی برای سهولت کارهای امور شهروندان در آن گنجانده شده است. همچنین تمام امکانات لازم برای سهولت امور مربوط به ارباب رجوع برادران مصری نیز در آن فراهم آمده است".

وی با اشاره به روابط دو کشور برادر افزود: "افتتاح این سفارت بزرگ کار تعجب برانگیزی نیست زیرا روابط دوستانه دو کشور از زمان ملک عبدالعزیز بن عبدالرحمن آغاز شد و در در زمان خادم الحرمین الشریفین ملک عبدالله بن عبدالعزیر ادامه یافت و روز به روز این روابط در حال توسعه است. مطمئنا این روابط به نفع نسل های آینده دو کشور بوده و برای اتحاد جهان عرب تاثیر بسزایی خواهد داشت".

شاهزاده الفیصل تاکید کرد: "بنای این ساختمان به منظور پیشبرد مصالح و منافع دو ملت برادر بوده است". وی از همکاری مقامات و مسئولین مصری برای ایجاد تسهیلات در ایجاد بنای این سفارت، قدردانی کرد.

به گزارش العربیه، شاهزاده خالد بن سعود معاون وزیر امورخارجه سعودی به نوبه خود در این مراسم گفت: "خوشحال هستم که به مناسبت افتتاح بزرگترین سفارت سرزمین وحی و اسلام در حضورتان هستم تا همراه شما شاهد افتتاح این سفارت در قاهره عزیز، پایتخت تاریخ ، کشور تاریخی و برادر مصر باشم".

وی در تشریح جزییات ساختمان سفارت گفت : "ساختمان سفارت در زمینی به مساحت 40 هزار مترمربع بنا شده است. هزینه بنای آن 2100 دلار آمریکایی برای هر مترمربع بوده است. این هزینه شامل تمام تجهیزات و امکانات هوشمند در ساختمان بوده است".

وی افزود: "250 تن در این ساختمان برای بیش از یک میلیون حجاج و زائرمصری به اماکن مقدس و بیش از یک میلیون شهروند مصری مقیم پادشاهی سعودی خدمت خواهند کرد. علاوه بر اینها، این کارکنان به امور حدود یک میلیون شهروند سعودی که یا مقیم مصر هستند و یا به زیارت می آیند، نیزرسیدگی خواهند کرد".


52261

کد N493314

وبگردی