آفتاب

احتمال دادن رای عدم اعتماد به دیوید کامرون به دلیل رفراندوم استقلال اسکاتلند

احتمال دادن رای عدم اعتماد به دیوید کامرون به دلیل رفراندوم استقلال اسکاتلند

نمایندگان حزب محافظه‌کار انگلیس هشدار دادند که دیوید کامرون احتمالا به دلیل اینکه اجازه داده است رفراندوم استقلال اسکاتلند در 18 سپتامبر برگزار شود، با رای عدم اعتماد روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، نمایندگان ارشد حزب محافظه‌کار انگلیس اعلام کردند، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس به یک "دردسر واقعی" افتاده است و با "چالش جدی" مواجه است چرا که اجازه داده تا اتحاد 307 ساله انگلستان یا اسکاتلند به خطر بیفتد.

این خبرها در حالی منتشر می‌شود که برخی از اعضای حزب محافظه‌کار در حال جمع‌آوری رای در داخل حزب هستند تا ببینند آیا می‌توان در آستانه رفراندوم اسکاتلند خواستار استعفای دیوید کامرون شد یا خیر.

قرار است چهار میلیون اسکاتلندی در 18 سپتامبر به این سوال پاسخ آری یا خیر بدهند: "آیا اسکاتلند باید کشور مستقلی شود؟" چنانچه پاسخ اسکاتلندی‌ها به این سوال آری باشد، دیوید کامرون احتمالا فورا با رای عدم اعتماد روبرو خواهد شد و این چالش برای رهبری انگلیس محسوب می‌شود. این احتمال وجود دارد که سرنوشت کامرون در نشست آتی این حزب مطرح شود چرا که برخی از اعضای حزب علنا از آینده دولت بدون حضور کامرون سخن می‌گویند.

یکی از محافظه‌کاران ارشد انگلیس تصریح کرد: یکی از دلایل اینکه من محافظه‌کار شدم این بود که خواستار اتحاد بودم. ما حزب محافظه‌کار و متحد طلب هستیم. اگر اسکاتلند از انگلیس جدا شود، چالش بزرگی به وجود می‌آید و آن این است ما دیگر این شانس را نخواهیم داشت که بزرگترین حزب در انتخابات باشیم.

به گفته این منابع آگاه، وزیر فرهنگ انگلیس رهبری حزب محافظه‌کار را در انتخابات سراسری برعهده خواهد داشت و از سوی تیمی متشکل از شش و یا هفت تن با مهارت‌های مختلف حمایت می‌شود و دیوید کامرون به عنوان نخست‌وزیری که نتوانست اتحاد را حفظ کند، در تاریخ گم می‌شود.

انتهای پیام

کد N493279

وبگردی