آفتاب

حکم محمدرضا رحیمی بدون ذکر جزئیات اعلام شد

حکم محمدرضا رحیمی بدون ذکر جزئیات اعلام شد

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: آنچه که حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در مورد حکم «م.ر» اعلام کرد بدون ذکر جزئیات بوده و از این نظر ایرادی نسبت به این موضوع وارد نیست.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامحسین اسماعیلی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه معاون حقوقی قوه قضاییه با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه محاکمه ضارب شهید خلیلی چه زمانی است، گفت: محاکمه ضارب شهید خلیلی 31 شهریور ماه انجام می‌شود.

رییس کل دادگستری استان تهران در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با اینکه مخابرات شماره تلفن شخصیت‌های حقیقی، حقوقی و ... را در اختیار همه قرار داده است، آیا دادگستری در این راستا پیگیری انجام می‌دهد یا خیر؟ گفت: برخی از امور جزء اسرار شخصی افراد محسوب می‌شود که نباید در دسترس عموم قرار گیرد.

وی ادامه داد: اما برخی دیگر از موارد وجود دارد که اگر در دسترس قرار گیرد منعی ندارد لذا ما باید این موضوع را بررسی کنیم و ببینیم که آیا در موقع واگذاری خطوط اذنی از صاحب خط گرفته شده یا خیر؟ بنابراین باید آن را بررسی کنیم.

خبرنگاری سوال خود را اینگونه مطرح کرد که رای مربوط به پرونده محمدرضا رحیمی ابلاغ شده است یا خیر؟ که رییس کل دادگستری استان تهران در پاسخ گفت: تا دو روز قبل که از آن جویا شدم هنوز ابلاغ نشده بود.

یکی دیگر از خبرنگاران با اشاره به نامه‌ محمدرضا رحیمی به رییس دستگاه قضا مبنی بر انتقاد ار انتشار حکم پرسید که آیا این موضوع تخلف محسوب می‌شود یا خیر؟ که وی گفت: آنچه حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌ اژه‌ای اعلام کرده است بدون ذکر جزئیات بوده و به نظر نمی‌رسد نسبت به این موضوع ایرادی وجود داشته باشد. ضمن اینکه معمولا در این حوزه گاهی اوقات اهالی رسانه اشارات مقامات قضایی را تبدیل به تصریحات می‌کنند.

وی ادامه داد: در برخی از اوقات کم و زیادی که در رسانه‌ها انجام می‌شود را نباید به حساب دستگاه قضایی گذاشت.

خبرنگاری در ادامه از سخنگوی دستگاه قضا پرسید آیا این انتقاد صحیح است یا خیر که اسماعیلی پاسخ گفت: این موضوع را از سخنگوی دستگاه قضایی جویا شوید.

اسماعیلی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا محکومیت شهرام جزایری به پایان رسیده است یا خیر؟ گفت: هنوز دوران محکومیت وی تمام نشده و اگر به اتمام برسد حتما آزاد می شود.

انتهای پیام

کد N493274

وبگردی