آفتاب
معاون دبیرکل حزب الله لبنان:

رژیم صهیونیستی در جنگ غزه به دنبال قانونمند کردن تجاوزات خود بود

رژیم صهیونیستی در جنگ غزه به دنبال قانونمند کردن تجاوزات خود بود

تهران-ایرنا- معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، به دنبال این بود که اشغالگری خود را قانونی کند و به آن مشروعیت ببخشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، شیخ نعیم قاسم امروز (سه شنبه) در همایش بین المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین افزود: رژیم صهیونیستی هیچگاه مرزهایی برای خودش مشخص نکرده و همواره به دنبال توسعه مرزهای اسرائیل و غصب کشورهای همسایه است.

وی ادامه داد: در درگیری که بین رژیم صهیونیستی و مردم مقاوم غزه رخ داد که منجر به پیروزی عظیمی شد، نشان می دهد که رژیم صهیونیستی دیگر نمی تواند در آینده مرزهای خود را توسعه دهد و برای آن مشروعیتی کسب کند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: دیدگاه مقاومت، آزادسازی فلسطین و مخالفت با سیطره و تبعیت غرب در همه زمینه ها در منطقه است.

شیخ نعیم قاسم افزود: هدف این است که قدس آزاد شده و به اهلش بازگردد. فلسطین در منطقه خاورمیانه یک اصل است. فلسطینی که از آن سخن می گوییم از بحر تا نهر است نه بخش و جزیی از آن.

وی یادآور شد: زمانی که در فلسطین موفق شویم یعنی در کل منطقه موفق شده ایم چرا که تمام مشکلاتی که در یک قرن اخیر در منطقه با آن مواجهیم به علت اشغالگری رژیم صهیونیستی و حمایت قدرت های بزرگ از آنها است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان، مقاومت را مجموعه ای از کشورها، جنبش ها و احزاب ها دانست و گفت: در راس آنها جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است .

وی ادامه داد: سوریه، حزب الله لبنان، مقاومت عراق و تمام گروه ها و جریان هایی که از مقاومت حمایت می کنند در این منظومه قرار گرفته اند.

شیخ نعیم قاسم گفت: بنابراین مقاومت از نظر ما یک مجموعه ای متراکم است که نباید به بهانه اختلاف های سیاسی موجب از هم پاشیدگی مقاومت شویم چرا که از نظر ما مقاومت اصل است و همه باید در کنار و با همبستگی کشورهایمان را آزاد کنیم و وارد مرحله دیگر شویم.



** مقاومت تنها گزینه پیش روی ما است

وی در ادامه با بیان این که دیدگاه ما نسبت به اسرائیل مشخص است، اظهار داشت: اسرائیل را یک رژیمی می دانیم که می خواهد در منطقه حضور جدی پیدا کند و غرب هم از این رژیم حمایت می کند.

شیخ نعیم قاسم افزود: اسرائیل دشمن ایدئولوژیک ما محسوب می شود. اسرائیل می خواهد که پیوند بین نسل های کنونی را از گذشته خود قطع کند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: از نظر ما رژیم صهیونیستی به هیچ عنوان در حاشیه قرار نگرفته و همچنان دشمن اصلی است.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی حمایت های کشورهای غربی و شورای امنیت را در اختیار دارد؛ بنابراین باید قدرت خود را در برابر دشمنی صهیونیستی افزایش دهیم.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: مبارزه با دشمن صهیونیستی صرفا مبنای ایمانی است و مقاومت تنها گزینه برای ما است.



** تکفیری ها نماینده اسلام نیستند

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه به پدیده تکفیری ها در منطقه اشاره کرد و گفت: اینها خطری علیه انسانیت و اسلام هستند و رفتارها و اقدامات آنها با اسلام میانه ندارد.

وی با بیان این که چهره درخشان اسلام را که در کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران نشان داده می شود، افزود: تکفیری ها به دنبال مخدوش کردن چهره اسلام هستند.

شیخ نعیم قاسم با بیان این که تکفیری ها نماینده اسلام نیستند، یادآورشد: مخالفت آنها با اسلام و آموزه های اسلام کاملا نمایان و مشخص شده چرا که اسلامی که ما از آن سخن می گوییم اسلامی است که خداوند می فرماید ما اسلام را نازل کردیم و از اسلام حفاظت می کنیم و در طول تاریخ، مجاهدان و رزمندگان و علمای بزرگ از دین اسلام دفاع کردند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: کسانی که تفکیری ها را حمایت و رفتار آنها توجیه می کنند، شریک جرم و جنایت های تکفیری ها به شمار می روند و آنها هم دشمنان اسلام هستند.

وی با بیان این که قدرت گروه داعش در حال افول است، اظهار داشت: خطر تکفیری ها برای همه است بنابراین باید اتحادمان را حفظ کنیم و اجازه ندهیم که تفکیری ها در منطقه رشد کنند.

سیام**1058**1572
کد N493265

وبگردی