آفتاب
مدیر شبکه رادیو سلامت:

برنامه سازان عوامل خطر بیماری ها را به مردم گوشزد کنند

برنامه سازان عوامل خطر بیماری ها را به مردم گوشزد کنند

تهران - ایرنا - مدیر شبکه رادیو سلامت گفت: برنامه سازان شبکه های رادیویی از طریق نمایش، طنز و برنامه های گفت وگو محور، عوامل خطرساز در زمینه بروز بیماری های قلبی و عروقی را به مردم گوشزد کنند.

به گزارش ایرنا، «علیرضا بهفر» در نشستی که از سوی شورای سیاستگذاری سلامت معاونت صدا با موضوع «روز جهانی قلب، بازگشایی مدارس و روز جهانی غذا» برگزار شد، با بیان اینکه ناآگاهی افراد از عوامل خطر بیماری های قلبی و عروقی باعث مرگ و میر آنان می شود، افزود: اگر برنامه سازان با عوامل خطر آشنا باشند و به درستی آنها را از طریق برنامه های رادیویی و تلویزیونی به مردم منتقل کنند، مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی کاهش می یابد.

دکتر «منوچهر قارونی» فوق تخصص قلب نیز در این نشست گفت: اگر سیستم ایمنی بدن سالم و تقویت شود، بدن در برابر بیماری ها مقاوم خواهد بود.

وی افزود: گاهی ممکن است درد قلب در جاهای دیگر باشد و فرد متوجه بیماری قلبی نشود، به طور مثال افراد با اولین راه رفتن از سربالایی و غیره دچار دردهایی می شوند که ممکن است تصور کنند این دردها ناشی از آرتروز، معده یا دیگر بیماری ها باشد.

همچنین دکتر «پریسا ترابی» کارشناس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در این نشست با بیان اینکه برنامه سازان رسانه ملی به گروه هدف مخاطبان و زمان پخش برنامه ها توجه داشته باشند، ادامه داد: برنامه سازان شبکه های تلویزیونی و رادیویی باید گروه هدف یعنی پدر، مادر و فرزند را مدنظر داشته باشند و با توجه به زمان مناسبی که این مخاطبان در منزل هستند و می توانند از برنامه های رسانه استفاده کنند، اقدام به برنامه سازی و فرهنگ سازی کنند.

وی گفت: به عنوان مثال، برنامه سازان می توانند درباره میزان مصرف تخم مرغ برای افراد سالم و افرادی که با محدودیت مصرف مواجه هستند، اطلاع رسانی کنند.

دکتر ترابی تصریح کرد: 9 اکتبر مصادف با 17 مهر ماه از سوی کمیسیون بین المللی تخم مرغ به عنوان روز جهانی تخم مرغ نامگذاری شده و امسال نیز از این روز با شعار «هر انسان سالم، یک تخم مرغ در روز» یاد می شود.

اجتمام ** 7364 ** 1071
کد N493226

وبگردی