آفتاب

روحانی در ضیافت ناهار رییس جمهوری قزقستان حضور یافت

روحانی در ضیافت ناهار رییس جمهوری قزقستان حضور یافت

آستانه - ایرنا- حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه دقایقی پیش در ادامه سفر به کشور قزاقستان، در ضیافت ناهار رسمی «نورسلطان نظربایف» رییس جمهوری این کشور حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، رییس جمهوری همچنین عصر امروز در دومین روز سفر خود به شهرآستانه به همراه همتای قزاقستانی خود ضمن شرکت در همایش بازرگانان، صاحبان صنایع، کارآفرینان ایران و قزاقستان در آن سخنرانی می کند.

سخنرانی در یکی از دانشگاه های شهر آستانه از دیگر برنامه های امروز روحانی است و پس از آن با حضور در بنای یادبود مدافعان میهن، ضمن اهدای گل و ادای احترام نهال دوستی را غرس می کند.

رییس جمهوری همچنین عصر امروز با نخست وزیر و رییس مجلس سنای قزاقستان در محل اقامت خود واقع در هتل رکسوز دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

روحانی پس از این دیدارها و برنامه ها به منظور شرکت در چهاردهمین اجلاس سران کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری شانگهای که در تاجیکستان برگزار می شود، شهر آستانه را به مقصد به دوشنبه ترک خواهد کرد.

رییس جمهوری در حاشیه این اجلاس با اعضای این سازمان و مقامات این کشور نیز دیدار خواهد داشت.

سازمان همکاری شانگهای در سال 2001 میلادی با عضویت چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شد. جمهوری اسلامی ایران، هند، افغانستان، مغولستان و پاکستان در این سازمان مقام ناظر را دارند.

با توجه به آن که تاجیکستان از ماه سپتامبر سال 2013 ریاست سازمان همکاری شانگهای را بر عهده گرفته است، چهاردهمین اجلاس سران با عنوان «همکاری، هم رشدی، هم شکوفایی» در شهر دوشنبه برگزار می شود.

سیام*9254**1572
کد N493196

وبگردی