آفتاب

بارزانی:سرکنسول ترکیه درموصل پیشنهاد تخلیه سرکنسولگری را رد کرده بود

بارزانی:سرکنسول ترکیه درموصل پیشنهاد تخلیه سرکنسولگری را رد کرده بود

آنکارا- ایرنا- ˈنچیروان بارزانیˈ نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، گفت: سرکنسول ترکیه در موصل پیشنهاد ما را برای تخلیه سرکنسولگری ترکیه پیش از حمله گروه تروریستی داعش، رد کرده بود.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری 'اینترنت خبر'، بارزانی افزود: پیش از حمله عناصر داعش به موصل چند بار با 'احمد داوداوغلو' (نخست وزیر فعلی و وزیر امور خارجه وقت ترکیه) تلفنی گفت وگو کردم.

وی افزود: داود اوغلو از من خواست مراقب کارکنان کنسولگری ترکیه باشیم؛ من پیش از حمله داعش به کنسولگری ترکیه در موصل دو بار با سرکنسول ترکیه گفت وگو و پیشنهاد کمک برای تخلیه سرکنسولگری ترکیه را مطرح کردم ولی سرکنسول ترکیه گفت که در وضعیت خوبی به سر می برند و نیازی به کمک ندارند.

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، گفت: سخنان سرکنسول ترکیه مرا متعجب کرد و تصور می کنم وی ارزیابی اشتباهی از اوضاع داشته است.

عناصر گروهک تروریستی داعش روز 11 ژوئن گذشته (21 خرداد) با تصرف سرکنسولگری ترکیه در موصل 46 شهروند این کشور از جمله کارکنان سرکنسولگری ترکیه را گروگان گرفتند.

هنوز از سرنوشت گروگان ها اطلاعی در دست نیست و مقامات ترکیه می گویند که برای حفظ سلامت شهروندان ترکیه ای که گروگان گرفته شده اند، قصد انجام عملیات علیه داعش را ندارند.

خاورم **2010**7074**1275
کد N493149

وبگردی