آفتاب
ولایتی در همایش بین‌المللی علمای اسلام:

موضوع فلسطین با برخوردهای آرام و مسالمت‌آمیز جلو نمی‌رود

موضوع فلسطین با برخوردهای آرام و مسالمت‌آمیز جلو نمی‌رود

به نظر ما افراطی‌ها مسلمان نیستند بلکه مزدور بیگانه و آدم‌های آمریکایی هستند که این بخشی از یک توطئه بزرگ است که باید مورد شناسایی قرار بگیرد.

 

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی بر لزوم تسلیح کرانه باختری تاکید کرد و گفت:علاقه‌مندان به فلسطین اگر می‌توانند کاری کنند، کار این است وگرنه با برخوردهای آرام و مسالمت‌آمیز کاری برای فلسطین جلو نمی‌رود و چیزی از خشونت این رژیم گرگ‌صفت نمی‌کاهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر ولایتی در همایش بین‌المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین که در هتل المپیک در حال برگزاری است گفت: حقوق فلسطینیان نقض می‌شود چرا که آنها نمی‌توانند به خاک کشورشان بازگردند و ما شاهد خشونتی علیه آنها از سوی صهیونیست‌ها هستیم که تعبیری جز آپارتاید نمی‌تواند بر آن گذاشت.

 

وی با اشاره به تهاجم اخیر رژیم صهیونیستی به غزه اظهار داشت: در دو، سه ماه اخیر شاهد سخت‌ترین و وحشیانه‌ترین تهاجم‌ها بودیم که طی آن هزاران کودک و زن بی‌گناه کشته و زخمی شدند و هزاران خانه به خاطر بمباران رژیم صهیونیستی تخریب شدند.

 

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی، خطاب به علما و شرکت‌کنندگان این همایش تصریح کرد: حمایت از فلسطین یک ضرورت مهم و کارساز بوده و هست و شما به عنوان نمایندگان نخبگان جهان اسلام در این جا جمع‌ شده‌اید تا حمایت و موضع خود را از فلسطین بیان کنید و توقع این است که کشورهای اسلامی را با وظایف خود آشنا کنید.

 

ولایتی با تاکید بر اینکه حقیقت روشن‌شده در جهان در طی این سال‌ها این است که رژیم صهیونیستی، رژیمی نامشروع است یادآور شد: این مساله ابتدا از سوی امام خمینی(ره) بیان گردید و سپس توسط خلف صالح ایشان، مقام معظم رهبری تداوم یافته است.

 

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری با بیان اینکه فلسطین برای فلسطینی‌هاست تصریح کرد: ادامه اشغال فلسطین ظلمی بزرگ است و راه حل‌های کشورهای غربی که خود آنها را مسالمت‌آمیز می‌نامند ناموفقیت‌آمیز بوده و خواهد بود.

 

وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: پیام ما این است که به یاری مظلوم برخیزیم و برای تحقق این هدف همه دولت‌های غربی باید از اختلافات صرف نظر کنند و به سوی کمک به فلسطین بشتابند.

 

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی ادامه داد: وظیفه اساسی و ضروری جهان اسلام نسبت به مردم غزه و فلسطین فراهم کردن امکانات ضروری برای آنهاست و از سوی دیگر باید نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و از حامیان این رژیم که بالاخص آمریکا و ارتجاع عرب هستند ابراز تنفر شود.

 

ولایتی با بیان اینکه باید گروه‌های فلسطینی که درغزه و چه در کرانه باختری تجهیز شوند، تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری بیان کردند کرانه باختری هم باید مسلح شود. علاقه‌مندان به فلسطین اگر می‌توانند کاری کنند، کار این است وگرنه با برخوردهای آرام و مسالمت‌آمیز کاری برای فلسطین جلو نمی‌رود و چیزی از خشونت این رژیم گرگ‌صفت نمی‌کاهد.

 

وی با اشاره به تغییر معادلات منطقه‌ای ابراز داشت: تغییر معادلات در منطقه موجب افزایش جریان‌های مقاومت شده است و ما می‌بینیم که هژمونی اقتدار از استکبار به سمت گروه‌های مقاومت در حال حرکتند.

 

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری افزود: این حرکت می‌تواند با کمک علما به سمت تمدن نوین اسلامی و مردم سالاری دینی هموارتر شود.

 

ولایتی بااشاره به جنایات گروه‌های تکفیری عنوان کرد: امروزه شاهد افراطی‌گری در برخی از مناطق جهان اسلام هستیم اقدامات آنها در آدم کشی و دیگر مسائل مورد بغض و نفرت مسلمانان واقعی است و امت اسلام از این وحشی‌گری‌ها بیزار است.

 

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری اینکه پشت سر اقدامات گروه‌های تکفیری توطئه دول غربی و از جمله آمریکا واسرائیل قرار گرفته است گفت: این افراد وقتی غزه مورد هجوم قرار گرفت به سمت اشغال‌گران شلیک نکردند و وقتی از آنها سوال شد که مگر نمی‌بینید غزه مورد تهاجم قرار گرفته است گفتند این ماموریت ما نیست بلکه ما ماموریت دیگری داریم و ما نیز می‌دانیم که ماموریت آنها تفرقه و بد نام کردن اسلام است.

 

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی رمز موفقیت امت اسلامی را وحدت اعلام کرد و اظهار داشت: همه ما باید دست به دست هم بدهیم و در برابر امریکا و اسرائیل بایستیم.

 

وی اضافه کرد: مشاهده می‌کنیم که گروه‌های افراطی مانند قارچ از زمین می‌رویند و جنایت می‌کنند و ابتدا مورد حمایت رسانه‌های غربی قرار می‌گیرند و بعد می‌گویند که باید با این گروه‌های تروریستی مقابله کنیم و بعد بدون اجازه از کشورهای اسلامی به خاک این کشورها تجاوز می‌کنند.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری در ادامه این مطلب یادآور شد: در سوریه نیز همین کار را کردند ابتدا از این گروه‌های ترویستی حمایت کردند و بعد می‌گویند می‌خواهیم مقابله کنیم و مرزها و حریم کشورها را می‌شکنند و به تمامیت ارضی آنها احترام نمی‌گذارند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر ما افراطی‌ها مسلمان نیستند بلکه مزدور بیگانه و آدم‌های آمریکایی هستند که این بخشی از یک توطئه بزرگ است که باید مورد شناسایی قرار بگیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد N493132

وبگردی