آفتاب

افخم بر استمرار حمایت همه جانبه ایران از دولت جدید عراق تاکید کرد

افخم بر استمرار حمایت همه جانبه ایران از دولت جدید عراق تاکید کرد

تهران-ایرنا-سخنگوی وزارت امورخارجه با تبریک تشکیل دولت جدید در عراق، بر استمرار حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از دولت جدید و آمادگی برای توسعه هر چه بیشتر روابط برادرانه با این کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «مرضیه افخم» رای اعتماد مجلس ملی عراق به هیات دولت و تشکیل دولت جدید این کشور به ریاست آقای حیدر العبادی را به دولت و آحاد ملت عراق و نیز مراجع عظام این کشور تبریک گفت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اظهار خرسندی از تکمیل روند سیاسی عراق منطبق با اصول و زمانبندی مندرج در قانون اساسی، ابراز امیدواری کرد: در سایه استمرار و تحکیم وفاق ملی ، دولت جدید این کشور بتواند در کوتاه ترین زمان بر چالش های امنیتی ناشی از حمله تروریست ها فائق آمده و همزمان برنامه های ملی خود برای توسعه همه جانبه عراق و ایجاد امنیت، رفاه و آسایش برای ملت بزرگ عراق را با جدیت محقق سازد.

سخنگوی وزارت امور خارجه بر استمرار حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از دولت جدید این کشور و آمادگی برای توسعه هر چه بیشتر روابط برادرانه فیمابین تاکید کرد.

به گزارش ایرنا،مجلس عراق شب گذشته (دوشنبه 17 شهریور) به کابینه حیدر العبادی نخست وزیر جدید این کشور رای اعتماد داد. کابینه حیدر العبادی پنجمین دولت عراق از زمان سرنگونی صدام است.

نخستین دولت عراق در سال ۲۰۰۴ به ریاست ایاد علاوی تشکیل شد و در سال ۲۰۰۵ ابراهیم الجعفری ریاست دومین کابینه انتقالی این کشور را بر عهده گرفت.

نوری المالکی نیز دو بار ریاست دولت عراق را طی سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ میلادی عهده دار بود.

حیدر العبادی، نخست وزیر جدید عراق، که به جای نوری المالکی مامور تشکیل دولت جدید شده است تا دهم سپتامبر، فرصت داشت تا اعضای کابینه اش را به مجلس معرفی کند.

سیام**9173**1572
کد N493116

وبگردی