آفتاب

آخرین اخبار از تحولات امنیتی عراق/ داعش درصدد گشودن جبهه‌های جدید

آخرین اخبار از تحولات امنیتی عراق/ داعش درصدد گشودن جبهه‌های جدید

با حملات جنگنده‌های آمریکایی به مواضع گروه تروریستی داعش و مشارکت نیروهای داوطلب مردمی در جنگ‌ علیه این گروه یک منبع امنیتی عالی رتبه عراق اعلام کرد که داعش درصدد گشودن جبهه‌های جدید در مناطقی امن‌تر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک مقام امنیتی عالی رتبه که خواست نامش فاش نشود، در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط گفت: حملات جنگنده‌های آمریکایی به پایگاه‌های داعش در بسیاری از استان‌ها و شهرهای عراق به ویژه در موصل و دیالی تاثیر بسیاری بر توقف پیشروی‌های داعش داشته و داعش حضور خود به سمت مناطقی که همچنان برای این گروه امن است را آغاز کرده است که این مناطق به بغداد بسیار نزدیکتر هستند و هدف داعش از حضور در آن، بر هم زدن معادلات است.

این منبع افزود: روشی که داعش در اندیشه آن است، با روش پیشین این گروه فرق می ‌کند چرا که داعش در گذشته گمان می‌کرد که با اشغال سریع موصل، تکریت و مناطق دیگر توانسته است دستآوردهای مهمی را رقم بزند.

وی خاطرنشان کرد: این تغییرات مهم حاصل شده است که نیروهای داوطلب مردمی روحیه نیروهای نظامی را بالا بردند و همچنین مداخله آمریکا در بحران عراق و حملات جنگنده‌های آمریکایی به پایگاه‌های داعش باعث تضعیف این گروه شده است و در این حملات بیشتر سلاح‌هایی که داعش به دلیل عقب نشینی ارتش عراق به دست آورده بود، تخریب و منهدم شده است و این‌ همان سلاح‌هایی است که داعش با کمک آن‌ها توانسته بود به سمت مناطق دیگر به ویژه تلعفر، سنجار و دیالی پیشروی‌هایی داشته باشد.

درخواست برای حمله به داعش در ضلوعیه

از سوی دیگر رائد جبوری، استاندار صلاح الدین از دولت عراق و نیروهای مسلح خواست تا دست به حملات هوایی علیه اعضای داعش در ضلوعیه واقع در جنوب تکریت بزنند.

اعضای داعش روز گذشته با قایق‌های جنگی و خودروی بمب‌گذاری شده به ضلوعیه حمله کرده که این حمله به کشته شدن 17 تن و زخمی شدن 54 تن دیگر انجامید.

هلاکت 100 داعشی در الانبار

در همین حال، سمیر الشویلی، مشاور رسانه‌ای رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم عراق در مصاحبه با پایگاه "المسلة" اعلام کرد که بیش از 100 عضو داعش در عملیات آزاد سازی منطقه "پروانه" در الانبار به هلاک رسیدند و 24 خودروی آن‌ها نیز در این جریان منهدم شد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات آزاد سازی پروانه از سه محور صورت گرفت و دشوار بودن این عملیات نیز به دلیل کار گذاشتن بمب‌ها در خانه‌ها بود.

همزمان، یک منبع در فرماندهی عملیات‌ بابل تاکید کرد که نیروهای امنیتی با کمک نیروهای هوایی ارتش توانستند 42 تن از اعضای داعش را به هلاک رسانده و هشت خودروی آن‌ها را در دو منطقه در شمال بابل منهدم کردند.

حملات در کرکوک

در استان کرکوک نیز در حملات جنگنده‌های عراقی به مناطقی در جنوب غرب این استان، 14 تن کشته شده و 10 تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام

کد N493034

وبگردی