آفتاب
یاراحمدی:

در سی‌و ششمین دور مسابقات قرآنی نوجوانان مسابقه و تفریح را توامان دنبال می‌کنیم

در سی‌و ششمین دور مسابقات قرآنی نوجوانان مسابقه و تفریح را توامان دنبال می‌کنیم

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: به منظور بالا بردن سطح اعتماد به نفس نوجوانان و از آنجا که آنها قاریان فردای کشورمان هستند مسابقات قرآنی ویژه‌ شکوفه‌ها را از بزرگسالان جدا کردیم.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: به منظور بالا بردن سطح اعتماد به نفس نوجوانان و از آنجا که آنها قاریان فردای کشورمان هستند مسابقات قرآنی ویژه‌ شکوفه‌ها را از بزرگسالان جدا کردیم.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ولی یاراحمدی در نشست خبری 36 امین دوره مسابقات سراسری حفظ قرآن و ترتیل ویژه شکوفه‌ها حضور داشت، گفت: این دوره از مسابقات قرآن کریم در سطح کشوری و برای نوجوانان زیر 16 سال ویژه خواهران و برادران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: 36امین مسابقات سراسری حفظ قرائت و ترتیل ویژه شکوفه‌ها از شبنه 22 شهریور با برگزاری مراسم افتتاحیه بخش برادران آغاز و طی روزهای شنبه و یکشنبه و دوشنبه به مدت 3 روز ادامه دارد و نوجوانان شرکت کننده در این مسابقات به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و در نهایت به نفرات برتر هر رشته روز سه شنبه 25 شهریور ماه طی مراسم اختتامیه ضمن معرفی جوایزی اهدا خواهد شد.

یاراحمدی با اشاره به بخش‌های مختلف سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قران ویژه شکوفه‌ها خاطرنشان کرد: این مسابقات در رشته‌های حفظ کل، حفظ 20 جزء، ترتیل، قرائت و اذان برگزار می‌شود و در این دوره از مسابقات نفرات برتر 31 استان کشور شرکت می‌کنند و در مجموع این مسابقات 129 شرکت کننده برتر در مرحله کشوری مسابقه خواهند داد.

وی ادامه داد: از میان برادران نوجوان شرکت‌کننده در بخش حفظ کل 20 نفر، 20 جزء 23 نفر ، قرائت 32 نفر، ترتیل 31 نفر و اذان 21 نفر به عنوان نفرات برتر استان به مرحله‌ی کشوری مسابقات راه یافتند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه به منظور ایجاد فضایی مناسب برای نوجوانان تصمیم گرفته شده است این دوره از مسابقات قرآنی نوجوانان از بزرگسالان جدا برگزار شود، تصریح کرد: قرار است 36امین دور از مسابقات قرآنی ویژه شکوفه‌ها در مجتمع تفریحی دشت بهشت واقع در استان البرز برگزار شود.

وی ادامه داد: در بخش خواهران این دوره از مسابقات قرآنی نوجوانان در بخش خواهران مسابقات از روز 25 شهریور آغاز و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه و پنج شنبه در همان محل مسابقات برادران به صورت مجزا برگزار می‌شود.

یاراحمدی گفت: سی‌و ششمین دور از مسابقات قرآنی ویژه شکوفه‌ها در مجموع 112 شرکت کننده در بخش خواهران دارد که از این تعداد 20 نفر در حفظ کل، 25 نفر، 20 جزء، 32 نفر قرائت و 35 نفر در بخش ترتیل شرکت می‌کنند و در بخش اذان هم برای خواهران برگزار نخواهد شد.

وی درباره محل برگزاری سی و ششمین دور مسابقات قرآنی ویژه شکوفه‌ها گفت: در دوره‌های قبل محل برگزاری مسابقات قرآنی ویژه نوجوانان نبود به همین دلیل تصمیم گرفتیم که فضایی شاد و مفرح را در مجتمع تفریحی دشت بهشت استان البرز برای شرکت کنندگان فراهم کنیم تا آنها ضمن استفاده کردن از تعطیلات تابستانی خود به حفظ قرآن نیز روی بیاورند.

یاراحمدی با اشاره به حضور قاریان مطرح کشوری در مسابقات قرآنی نوجوانان افزود: ما تعدادی از اساتید راهنما مشاوران و قاریان مطرح کشوری را دعوت کرده‌ایم که در طی روزهای برگزاری مسابقات قرآنی همراه نوجوانان باشند تا هم الگویی مناسب برای نوجوان‌ها در زمینه‌ حفظ و طراوت قرآن باشند و هم به افزایش سطح اعتماد به نفس و روحیه‌ آنها به مسابقات کمک کنند.

وی در پایان گفت: به منظور تقدیر از نفرات برتر سی و ششمین دوره مسابقات سراسری حفظ ، قرائت و ترتیل ویژه شکوفه‌ها قرار است در مراسم اختتامیه جوایزی اهدا شود و به نفرات اول در زمینه‌ قرائت 2 و نیم میلیون تومان، حفظ 10 جزء 2 و نیم میلیون تومان، حفظ کل 3 میلیون تومان، ترتیل 2 میلیون تومان و اذان 1 میلیون و 200 اهدا شود.

همچنین قرار است برای سی و هفتمین دور از مسابقات قرآنی نوجوانان رشته‌هایی به مسابقات اضافه شود که از این طریق سطح این مسابقات بالاتر رفته و شرکت کنندگان به صورت گسترده‌تر در آن حضور یابند.

انتهای پیام

کد N493019

وبگردی