آفتاب

روسیه تحریک آمیز بودن پرواز هواپیماهایش بر فراز ناو کانادایی را رد کرد

روسیه تحریک آمیز بودن پرواز هواپیماهایش بر فراز ناو کانادایی را رد کرد

مسکو- ایرنا- سخنگوی وزارت دفاع روسیه ادعای کانادا مبنی بر تحریک آمیز بودن پرواز هواپیماهای نظامی روسی بر فراز ناو کانادایی در دریای سیاه را رد کرد.

به گزارش ایرنا، ژنرال ایگور کوناشنکوف روز سه شنبه به ایتارتاس گفت: مسیر پرواز هواپیماهای نیروی هوایی روسیه از محل استقرار ناو کانادایی تورنتو عبور می کرد و هواپیماهای روسی به ناو نزدیک نشدند.

وی افزود: پرواز هواپیماهای روسی مطابق با مقررات بین المللی مربوط به پروازها در آبهای بین المللی انجام گرفت.

کوناشنکوف یادآوری کرد: دو فروند هواپیمای شکاری سوخو-24 و یک فروند هواپیمای تجسسی آنتونف-26 نیروی هوایی روسیه روز یکشنبه گذشته با موفقیت و مطابق برنامه از پیش تعیین شده در آبهای بین المللی و در مجاورت مرزهای آبی روسیه در دریای سیاه پرواز کردند.

روب نیکولسون وزیر دفاع کانادا پیش تر روسیه را به انجام اقدامات تحریک آمیز در مورد یک فروند ناو این کشور در دریای سیاه متهم کرده بود.

وی گفت: هواپیماهای روسی بر فراز ناو تورنتو در دریای سیاه چند دور پرواز کردند و هر چند این اقدام خطری برای ناو در برنداشت اما تحریک آمیز بود.

ناو تورنتو به همراه چند ناو دیگر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در رزمایش 'سی.بریز-2014' که از دو روز پیش در شمال غربی دریای سیاه آغاز شده شرکت می کند.

اروپام*5*391*518** 1337
کد N493015

وبگردی