آفتاب

هشدار رئیس مجلس نمایندگان افغانستان درباره ادامه بن بست انتخاباتی

هشدار رئیس مجلس نمایندگان افغانستان درباره ادامه بن بست انتخاباتی

رئیس مجلس نمایندگان افغانستان درباره پیامد ادامه بن بست انتخاباتی در این کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های افغان، عبدالرئوف ابراهیمی رئیس مجلس نمایندگان افغانستان تاکید کرد که اگر نامزدهای انتخاباتی به توافق نرسند، افغانستان غرق بحران خواهد شد.

وی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خواست که به یک توافق منطقی دست بیابند، مشکلات را به گونه ای مسالمت آمیز حل کنند و مردم را از سرگردانی نجات دهند.

ابراهیمی تاکید کرد اگر توافق منطقی برای حل این معضل و حفظ ارزش‌ ها حاصل نشود و نامزدهای انتخاباتی به نتیجه‌ ای مطلوب دست نیابند، کشور غرق بحران می شود.

این اظهارات در پی انتشار گزارشها درباره پایان نشست عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی رهبران دو تیم انتخاباتی اصلاحات و تحول و تداوم بدون نتیجه مطرح شد.

در همین رابطه عبدالله عبدالله روز گذشته در یک کنفرانس خبری با اشاره به شکست مذاکرات خود با اشرف غنی احمدزی تاکید کرد که مذاکرات سیاسی به بن بست رسیده است و هرگز حکومت تقلبی را نمی پذیرد.

غلام حسین ناصری دیگر عضو مجلس افغانستان نیز اعلام کرد که انتخابات از مسیر قانونی و درست خود منحرف شده و مشکلات فراوانی بوجود آمده است و نامزدهای انتخاباتی باید به توافق منطقی در چارچوب حکومت وحدت ملی دست یابند.

این عضو مجلس با بحرانی خواندن وضعیت افغانستان از وکلا خواست تا به مراسم حج نروند و تاکید کرد توطئه‌ ای در راه است.

عباس ابراهیم‌ زاده عضو دیگر مجلس افغانستان نیز ضمن انتقاد از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که کمیسیون مستقل انتخابات "دکان رای‌ فروشی" باز کرده است.

از سوی دیگر برخی از اعضای مجلس نمایندگان افغانستان از درخواست پناهندگی برخی از وکلای شورای ملی به سفارت‌ های کشورهای خارجی خبر داده و تاکید کردند نباید این افراد در انتخابات بعدی پارلمان شرکت کنند.

کد N492527

وبگردی